اقتصاد آمریکا چه ارتباطی با بوئینگ دارد؟

© Fotolia / Flik47اقتصاد آمریکا چه ارتباطی با بوئینگ دارد؟
اقتصاد آمریکا چه ارتباطی با بوئینگ دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت بوئینگ آمریکا اعلام کرد که تولید هواپیمای 737مکس در ژانویه سال 2020 متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، شرکت بوئینگ آمریکا اعلام کرد که تولید هواپیمای 737مکس در ژانویه سال 2020 متوقف خواهد شد که افزایش نرخ بیکاری را بدنبال خواهد داشت.

در پی اعلامیه شرکت آمریکایی بوئینگ، کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که رشد اقتصاد آمریکا در سال 2020، نیم درصد کاهش یابد.


تشابه جالب سناتور آمریكايی: هواپیماهای بوئینگ 737 مكس، تابوت پرواز است 
 - اسپوتنیک ایران
تشابه جالب سناتور آمریكايي: هواپیماهای بوئینگ 737 "تابوت پرنده" اند

بوئینگ برای اقتصاد کشور بسیار مهم است. بوئینگ صادرکننده شماره یک آمریکاست و تصمیم این هفته برای توقف تولید هواپیمای مساله دار 737مکس بازتاب زنجیره واری در صنایع آمریکا خواهد داشت. به عقیده بسیاری از تحلیلگران این توقف باعث کاهش رشد اقتصادی در حدود نیم درصد و در نهایت منجر به اخراج کارگران از کار خواهد شد.از جمله شرکت بزرگ آمریکایی جنرال الکتریک دچار خسارت خواهد شد. این شرکت، موتورهای جت و سیستم‌های هوانوردی اسپریت را برای بوئینگ می سازد.

شایان ذکر است که علت توقف کار شرکت بوئینگ، 2 حادثه سقوط در یک سال گذشته است. به دنبال سقوط یک فروند بوئینگ 737مکس متعلق به خط هوایی لیون اندونزی بیش از 189 نفر جان خود را از دست دادند. در مارس سال جاری نیز با سقوط یک فروند بوئینگ متعلق به خط هوایی اتیوپی بیش از 157 نفر کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала