وزیر دفاع: برنامه‌هایی داریم که دشمن را شگفت زده خواهد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پاسخ قاطع ایران به امریکا در صورت ادامه مزاحمت برای نفتکش ها
پاسخ قاطع ایران به امریکا در صورت ادامه مزاحمت برای نفتکش ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امیر حاتمی گفت:‌ در حوزه هوایی به دستاوردهای زیادی رسیده‌ ایم و برنامه‌های دیگری در این حوزه داریم که دشمنان را شگفت زده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران با حضور در دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر اظهار داشت: واقع شدن در کنار تنگه مهم هرمز، سواحل خلیج فارس، دریای عمان، جزایر مهم خلیج فارس موقعیتی را ایجاد می‌کند که فی نفسه فرصت یا تهدید نیست اما موقعیت چالشی است و می‌ تواند تهدید یا فرصت باشد.

وزارت دفاع ایران در ساخت قطعات به خودروسازان کمک خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
وزارت دفاع ایران در ساخت قطعات به خودروسازان کمک خواهد کرد

حاتمی افزود: اینکه موقعیت جغرافیایی کشور تهدید یا فرصت باشد به ما بستگی دارد و اتفاقاتی در دهه‌ ها و قرن اخیر رخ داده که موقعیت را حساس کرده است و توجه قدرت‌های جهانی را بیشتر به این موقعیت جلب کرده است.

امیر حاتمی ادامه داد: راه حل مسئله و تبدیل به این فرصت تنها یک راه دارد و آن این است که دارای قدرت باشیم و در غیر این صورت نمی‌توانیم براین چالش فائق آییم و اگر می‌خواهیم مستقل باشیم و از فرصت‌های خدادادی موقعیت استفاده کنیم باید دارای قدرت باشیم.

وی رسیدن به قدرت راهبردی را به عنوان یک هدف برشمرد و گفت: قدرت موشکی، هوایی و دریایی از مؤلفه‌های مهم به شمار می‌رود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اظهار اینکه در حوزه هوایی نیز به توفیقات زیادی رسیده‌ایم گفت: امسال یک هواپیمای تمام طراحی ایرانی به نام یاسین را رونمایی کردیم و برنامه‌های دیگری در این حوزه  داریم که دشمنان را شگفت زده خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه دریایی نیز اتفاقات خوبی رخ داده است و دریا در تبدیل چالش به فرصت بسیار حائز اهمیت است و برنامه مفصلی برای حوزه دریایی داریم و در حوزه زیردریایی کارهای خوبی صورت می‌گیرد.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: وقتی بخواهیم با دیگران حرف بزنیم اگر تجهیزات مناسب و قوی داشته باشیم بهتر می‌توانیم صحبت کنیم و استحکام ساخت درونی، راهبرد اصلی به شمار می‌ رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала