مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ رأی موافق داد

© REUTERS / LEAH MILLISمجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ رأی موافق داد
مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ رأی موافق داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به استیضاح ترامپ بر اساس هر دو اتهام وارده " سوءاستفاده از قدرت " و "ایجاد مانع در کار کنگره" رأی موافق داد.

به گزارش اسپوتنیک، رای دادن نمایندگان بر اساس تعلق حزبی آنها بود. اکثریت دموکرات به استیضاح رای موافق داد و جمهوری خواهان مخالف بودند. اولین ماده استیضاح ،  سوءاستفاده از قدرت،با 230 رای  موافق  و  197 رای مخالف به تصویب رسید و  از جمله دو دموکرات رای مخالف دادند. یک نفر رای ممتنع داد که این تولسی گابارد، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از طرف حزب دموکرات  بود.

دومین ماده استیضاح  با 229 رأی موافق ، ، 198 رأی مخالف به تصویب رسید و  از جمله سه دموكرات رای مخالف دادند.  یك نماینده کنگره رای ممتنع داد.

اکنون سنا این پرونده را در دست خواهد گرفت که  قرار است  ترامپ  را محاکمه کند. در این حالت ، اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای کنگره قصد استیضاح ترامپ را ندارد.

رئیس جمهور آمریکا این روند استیضاح را که توسط دموکرات ها در کنگره آغاز شده ، "خودکشی سیاسی" آنها خواند.

ترامپ در میتینگ روز 5 شنبه در میشیگان با اشاره به  محبوبیت گفت: "آیا شما میزان محبوبیت مرا دیدید؟" که منظورش  نظر سنجی اخیر بود که طبق آن میزان محبوبیت وی  از 38٪ در ماه اکتبر به 43٪ افزایش یافته است.

کاخ سفید نیز به نوبه خود اظهار داشت که ترامپ برای مراحل بعدی استیضاح آماده است و اطمینان دارد که وی به طور کامل در مجلس سنا تبرئه خواهد شد.

دموکرات ها ادعا می کنند که رئیس جمهور آمریکا کمک نظامی مصوب کنگره به اوکراین را به تأخیر انداخت و در مقابل این کمک درخواست کرد ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین  تحقیقات علیه جو بایدن، رقیب دموکرات وی انجام دهد. مخالفان ترامپ معتقدند که او بدین ترتیب قانون اساسی را نقض کرد و از اختیارات خود  فراتر رفت ، جمهوری خواهان با این ادعا موافق نیستند.

خود ترامپ استیضاح را "شکار جادوگران " می نامد و اظهار می دارد که وی هیچگونه کار غیر قانونی انجام نداده و فقط از مقامات اوکراین درخواست کرده با فساد مالی مبارزه کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала