فشار عربستان سعودی برای لغو کنفرانس کشورهای اسلامی

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر فشار عربستان سعودی برای لغو کنفرانس کشورهای اسلامی
فشار عربستان سعودی برای لغو کنفرانس کشورهای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از منابع عربستانی از فشارهای پادشاه عربستان بر نخست وزیر مالزی برای لغو نشست اسلامی در کوالالامپور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،‌ صفحه العهد الجدید در توئیتر فاش کرد که سلمان بن عبدالعزیز بر مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی فشار وارد کرد تا نشست اسلامی در کوالالامپور را لغو کند.

نخست وزیر مالزی خواستار اتحاد علیه اسرائیل شد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر مالزی خواستار اتحاد علیه اسرائیل شد

بر اساس آنچه این صفحه فاش کرده است، نشست اسلامی مالزی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را بسیار عصبانی و خشمگین کرده و وی به شیوه‌های مختلف برای به شکست کشاندن آن تلاش کرد به همین سبب از پدرش خواهش کرد با ماهاتیر محمد تماس گرفته و وی را تحت فشار قرار دهد و اگر تسلیم نشد(و نشست را لغو نکرد) وی را تهدید کند، عملا این تماس گرفته شد و هنگامی که نخست وزیر مالزی تسلیم فشارها نشد، پادشاه سعودی به وی گفت اگر نشست سران را لغو نکنید، تو را در فهرست تروریسم قرار خواهیم داد.

العهد الجدید افزود در آغاز تماسی که میان ملک سلمان و مهاتیر محمد انجام شد، مهاتیر به پادشاه سعودی تضمین داد که این نشست از نقش سعودی عبور نخواهد کرد، ولی پادشاه سعودی با برگزاری هر نشست خارج از چارچوب سازمان همکاری اسلامی مخالفت کرد که اینجا بود که مهاتیر محمد با آن مخالفت و بر برگزاری نشست تحت چتر مالزی تاکید کرد.

این صفحه ادامه داد تهدید ملک سلمان به قرار دادن مهاتیر محمد در فهرست تروریسم، هیاهوی بیش نیست و بیانگر تنش و اضطراب شدید در موضع ریاض است.

با وجود این تهدیدها، اجلاس مالزی با حضور مقامات بلندپایه کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала