گذراندن شب یلدا برای ایرانیان چقدر تمام می شود؟

© Sputnik / Shiva Abshenasگذراندن شب یلدا برای ایرانیان چقدر تمام می شود؟
گذراندن شب یلدا برای ایرانیان چقدر تمام می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امسال قیمت هر سبد یلدا ( شامل آجیل، شیرینی، انار، هندوانه، سیب درختی و پرتقال) برای یک خانواده ایرانی ۴ نفره حداقل ۹۸ هزارتومان تمام می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، روزهای انگشت شماری  تا شب یلدا، بلندترین شب سال، باقی مانده و مردم به تدریج خود را برای این شب آماده می کنند. مغازه های سطح شهر نیز کم کم رنگ و بوی یلدا به خود می گیرند و به دنبال جذب مشتری هستند. آجیل، شیرینی، هندوانه و انار از مهم ترین اقلام سبد یلدا هستند. با در نظر گرفتن یک خانواده ۴ نفره که حدود ۳۰۰ گرم آجیل حدود ۳۰ هزارتومان ، دو کیلوگرم هندوانه۶ هزارتومان( که البته وزن هر هندوانه حداقل ۴-۵ کیلوست) ، یک کیلوگرم شیرینی تر ۳۵ هزارتومان ، یک کیلوگرم انار۸ هزارتومان ، یک کیلوگرم سیب درختی حدود ۷ هزارتومان  و یک کیلوگرم پرتقال ۶ هزارتومان در شب یلدا مصرف می کنند قیمت یک سبد یلدا حداقل ۹۸ هزارتومان تمام می شود.

روشنترین شب سال، یلدا+ عکس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
روشنترین شب سال، یلدا+ عکس

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت انواع میوه را در میدان مرکزی میوه و تره بار به شرح زیر اعلام کرد: هرکیلوگرم نارنگی انشو ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، نارنگی بذر ژاپنی ۳۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان، نارنگی پچ ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی شمال ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، پرتقال رسمی جنوب ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، موز ۱۰۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ تومان، سیب درختی قرمز ۳۵۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان، سیب درختی زرد ۳۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، انار باکیفیت دماوند ۷۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ تومان و انار سایر ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان، هندوانه انباری ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و هندوانه نو ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است.

به گفته مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه خشکبار  امسال حداقل قیمت آجیل شب یلدا هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۱۰۰ هزار تومان برای اعضای اتحادیه در نظر گرفته شده است که نسبت به قیمت سال گذشته که بین ۸۰ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان اعلام شده بود، ارزان‌تر شده است.

همچنین قیمت شیرینی براساس اعلام علی بهره مند رئیس اتحادیه قنادان در واحدهای صنفی برای شب یلدا نرخ شیرینی تر هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان، شیرینی زبان ۲۸ هزار تومان ، شیرینی دانمارکی ۲۸ هزار تومان و شیرینی پاپیون ۲۸ هزار تومان و کیک یزدی ۲۱ هزار تومان است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала