ناتو به زودی دومین پهپاد جاسوسی را از آمریکا دریافت می کند

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Tommie Hortonناتو به زودی دومین پهپاد جاسوسی را از آمریکا دریافت می کند
ناتو به زودی دومین پهپاد جاسوسی را از آمریکا دریافت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف نظامی ناتو اعلام کرد که به زودی دومین پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک، ساخت آمریکا را دریافت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آمریکایی، مقامات «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) روز سه شنبه اعلام کردند که این ائتلاف نظامی پنجشنبه همین هفته دومین پهپاد جاسوسی ساخت آمریکا موسوم به «گلوبال هاوک» (شاهین جهانی) را دریافت می کند.به گفته این مقامات، ناتو قصد دارد که تمام پنج فروند هواپیمای بدون سرنشین متعلق به سامانه جاسوسی 1.5 میلیارد دلاری خود را در سال 2022 عملیاتی کند.

بدین ترتیب، به رغم سالها تأخیر این سامانه پهپادی که به گفته مقامات ناتو پیشرفته ترین سامانه پهپادی در جهان به شمار می رود، امکان دیده بانی و تجسس 24 ساعته و بلادرنگ از دریا و خشکی های واقع در ورای مرزهای این ائتلاف را با میدان دیدی وسیعتر از ماهواره ها فراهم می کند.

لازم به ذکر است که پس از حل و فصل اختلافات نظرهایی بر سر هزینه ساخت این پهپادها با شرکت تولیدکننده نورثراپ گرومن، نخستین فروند از این پهپادهای جاسوسی ماه میلادی گذشته به پایگاه هوایی «سیگونلا» در ایتالیا تحویل داده شد. با تحویل دومین پهپاد در روز پنج شنبه، سه فروند پهپاد دیگر تا تابستان سال آینده به ائتلاف ناتو تحویل داده می شود. گفتنی است که 15 کشور عضو ناتو از جمله آلمان، لهستان، آمریکا و ایتالیا هزینه خرید این پهپاد جاسوسی را تأمین کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала