30 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی به چه سازمان هایی داده می شود+ جدول

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI30 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی به چه سازمان هایی داده می شود+ جدول
30 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی به چه سازمان هایی داده می شود+ جدول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بررسی تبصره 14 لایحه بودجه دولت نشان می‌ دهد، حدود 30 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ ها، به چه ارگان های دولتی تعلق می‌ یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تبصره 14 لایحه بودجه 99 میزان منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده 250 هزار و 726 میلیارد تومان است.

براساس جدول مندرج در این تبصره، جزئیات میزان مصارف هدفمندی یارانه ها مشخص شده است که به صورت کلی به دو بخش شرکتها ( 98 هزار و 699 میلیارد تومان) و مصارف هدفمندی (152 هزار و 26 میلیارد تومان) تقسیم می شود. جزئیات بخش مصارف هدفمندی مطابق جدول زیر است:

بر اساس بند 31 مصارف هدفمندی یارانه‌‌‌ها حدود 29 هزار میلیارد تومان به سایر مصارف هدفمندی (در جدول 7 و 9)اختصاص داده شده  است.

​نکته جالب توجه اینکه وقتی به جداول 7 و 9 قانون هدفمندی یارانه‌ها مراجعه میکنیم اسامی تعدادی از دستگاههای دولتی دیده می‌شود. با مراجعه به جدول شماره 7 لایحه بودجه 99 با عنوان  «بودجه دستگاه‌های سیاستگذار در سالهای 1399 و 1400 » مشخص می‌شود،  حدود 30 هزار و 965 میلیارد تومان از بودجه سال آینده برخی نهادهای دولتی بخصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نیرو از محل منابع هدفمندی یارانه ها تامین می شود.

نکته جالب توجه اینکه برای شناسایی این دستگاههای دولتی بایستی تمام ردیفهای مربوط به جدول 7 را به صورت مجزا بررسی کرد که این رویه با شفافیت اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه فاصله دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала