پژوهشگران روس، نویسنده داغ ترین مقاله سال

© Sputnik / Grigoriy SisoevSсoltech
Sсoltech - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقاله علمی کارکنان انستیتوی علوم و فناوری های "اسکولکوو"، داغ ترین مقاله سال در اینترنت شناخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، مقاله ای از ایگور زاخاروف، الكساندر شیشیه، اگور بوركو و دیمیتری لمپیتسكی، كاركنان انستیتوی علوم و فنون "اسکولکوو"، در تاریخ سرویس ارزیابی فعالیت آنلاین برای انتشار مقالات علمی در اینترنت ثبت شد. Altmetric Top 100 رتبه بندی این انستیتو به عنوان رهبر مطلق در تعداد پست های موجود در شبکه برای هفت سال مورد ارزیابی قرار گرفته است.

کاهش درد با واقعیت مجازی - اسپوتنیک ایران
کاهش درد با واقعیت مجازی

در مقاله دانشمندان روسی احتمال ایجاد سیستمی بررسی می شود، که این امکان را می دهد تا توالی های ویدئویی واقع گرایانه ای ایجاد شود که از حالت گفتار و بیان صورت یک فرد خاص تقلید می کند. این کار مرحله بعدی توسعه فن آوری های تشخیص چهره و تولید است.

ایگور زاخاروف یکی از نویسندگان این اثر، هدف از این تحقیق را توضیح می دهد: "ما می خواستیم عملکردهای telepresence را در واقعیت مجازی و افزودنی بهبود بخشیم. بخش مهمی از چنین محیطی انتقال واقعی از نحوه نگاه و حالت حرکت مردم است. با یادگیری عمیق، ما در صدد دستیابی به طبیعی ترین تصویر ممکن هستیم.

پروفسور دمیتری لمپیتسکی خاطرنشان کرد: به لطف تلاش و یادگیری سخت، بر اساس تعدادی عکس مشهور، الگوریتم ما فقط به چند عکس از یک شخص نیاز دارد تا حالت ویدئویی واقعی چهره را ایجاد کند.

در انستیتوی اسکولکوو به کارکنان خود افتخار می کنند. دیمیتری ماتسنف، معاون مدیر مرکز فن آوری های رایانه ای علمی و مهندسی گفت: راستش تعجب نکردم. این کار دانشجویان و دانشجویان فارغ التحصیل ما به سرپرستی استاد لمپیتسکی که بدون اغراق یکی از کارشناسان برجسته در این زمینه در جهان است، از زمان انتشار تاکنون موج بی سابقه ای از علاقه به آن را به وجود آورده است. این یک بار دیگر این واقعیت را تأیید می کند که انستیتوی اسکولکوو با موفقیت در حال انجام مأموریت خود است، که متخصصان با مهارت و متخصصی را آموزش می دهد، که قادر به حل فوری مشکلات صنعت می باشند و قادر به" فروش" نتایج کار خود به تمام دنیا هستند.

امسال در رتبه بندی Altmetric Top 100، تعداد 43 مجله در سرورهای پرینت و در وب سایت های دولتی منتشر شده وارد این رتبه بندی شده است. با توجه به تعداد نشریات موجود در این فهرست، نویسندگان دانشگاه هاروارد (11 مقاله) و مجله Nature (12 نشریه) پیشرو هستند.

سرویس Altmetric به شما این امکان را می دهد تا واکنش نسبت به نتایج تحقیق منتشر شده در شبکه، تجزیه و تحلیل بیانیه ها و بحث های کاربران در انجمن های علمی و دیگر، انتشارات در رسانه های پیشرو، محتوای اسناد سیاست گذاری دولت، جنجال در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها را ردیابی و رصد کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала