راهی برای جلوگیری از سرطان سینه

© AP Photo / Andrew Harnikراهی برای جلوگیری از سرطان سینه
راهی برای جلوگیری از سرطان سینه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان انجمن سرطان آمریکا راهی برای جلوگیری از سرطان سینه یافتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس خبری سلامت EurekAlert، کارشناسان انجمن سرطان آمریکا راهی برای جلوگیری از سرطان سینه یافتند. معلوم شد با از دست دادن وزن اضافی، خطر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.

دانشمندان داده های مربوط به 180 هزار زن 50 ساله و بالاتر را که در ده تحقیق مختلف شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. وزن آنها در ده سال سه بار تخمین زده شد: در ابتدای تحقیقات، بعد از پنج سال و بعد از چهار سال. نتایج نشان داد، زنانی که وزن خود را کاهش داده و تغییرات را حفظ کرده اند در مقایسه با افرادی که وزن خود را تغییر نمی دهند، خطر ابتلا به سرطان سینه کمتری دارند.

زنانی که 2-4.5 کیلوگرم از دست داده بودند، 13 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان بودند. کاهش وزن 4.5 تا 9 کیلوگرم منجر به کاهش 16 درصدی خطر و از بین رفتن بیش از نه کیلوگرم با کاهش 26 درصدی خطر مشخص شد. برای کسانی که نه کیلوگرم وزن کم کردند ولی دوباره به وزن خود برگشتند، خطر ابتلا به سرطان نیز اندکی کاهش یافت.

سرطان پستان یکی از شایع ترین بیماریهای انکولوژیک در بین زنان است. اغلب این نوع از سرطان مقاومت در برابر درمان را نشان می دهد و درمان آن دشوار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала