شمخانی از موضع گیری روسیه نسبت به برجام قدردانی کرد

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه نیکولای پاتروشف، موضع مسکو در توافق هسته ای را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه نیکولای پاتروشف، موضع مسکو در توافق هسته ای را مثبت ارزیابی کرد.

 آمریکا ریشه تمام تنش های برجام  - اسپوتنیک ایران
آمریکا ریشه تمام تنش های برجام

مذاکرات دو دبیر شورای امنیت در روز چهارشنبه در حاشیه نشست افغانستان که در تهران با شرکت نمایندگانی از تاجیکستان، چین، افغانستان و چند کشور دیگر بود صورت گرفت.

در پیام منتشر شده در کانال تلگرامی سفارت ایران در مسکو چنین آمده است: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، از موضع اصولی روسیه در مقابله با اقدامات غیرقانونی ایالات متحده در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک تقدیر و تشکر بعمل آورد.

شمخانی در این جلسه تأکید کرد که ایران پس از خروج آمریکا از توافق، مجبور خواهد شد تا به کاهش تعهدات هسته ای خود ادامه دهد.

در سال 2015، شش کشور (بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه) و ایران از دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک خبر دادند. این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران فراهم شد.

این توافق در قالب اصلی خود حتی سه سال هم دوام نیاورد، در ماه مه 2018، ایالات متحده با اعلام خروج یک جانبه از برجام و اعمال تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

ایران از کاهش تدریجی تعهدات خود طبق این توافق خبر داد. شرکت کنندگان اروپایی در این توافق قصد خود را برای حفظ توافق اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала