رکورد شکنی عجیب و غریب مردم عربستان

© AP Photo / Doha Newsرکورد شکنی عجیب و غریب مردم عربستان
رکورد شکنی عجیب و غریب مردم عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گزارش نشریه اکونومیست شهروندان عربستان بیشترین میزان هدر رفت غذا در سطح جهانی را دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در شرایطی که حدود یک میلیارد انسان در سرتاسر دنیا با بحران گرسنگی و سوءتغذیه دست و پنجه نرم می کنند، گزارش ها و بررسی ها نشان می دهد در میان 25 کشوری که بیشترین میزان دورریز غذا را دارند، عربستان سعودی در صدر لیست قرار دارد.

پایگاه انگلیسی "The Economist"، گزارشی در خصوص میزان دورریز غذا در 25 کشور جهان که حدود 87 درصد تولید ناخالص جهانی را در اختیار دارند منتشر کرده است؛ آمارهای این تحقیقات حاکی از آن است که شهروندان عربستان سعودی بیشترین میزان هدررفت غذا را در سطح جهانی دارند.

طبق این گزارش هر شهروند عربستان سالانه حدود 427 کیلوگرم غذا دور می ریزد. هر شهروند اماراتی نیز سالانه حدود 196 کیلوگرم هدررفت غذا دارد؛ موضوعی که باعث شده امارات متحده عربی در رتبه چهارم این جدول بایستد.

آمارها نشان می دهد میزان دورریز غذا در میانگین جهانی 115 کیلوگرم برای هر فرد است، کارشناسان اقتصادی عربستان اعلام کرده اند هدررفت غذا در این کشور باعث خسارت سالانه 13 میلیارد ریالی به اقتصاد این کشور می شود.

در میان 25 کشوری که بیشترین میزان دورریز غذا در سطح جهانی را دارند نام فلسطین در رتبه چهاردهم و مصر در جایگاه شانزدهم نیز به چشم می خورد.

گزارش The Economist، همچنین نشان می دهد که شهروندان منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به طور میانگین سالانه 250 کیلوگرم دورریز غذا دارند؛ موضوعی که باعث وخامت اوضاع محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی برای این مناطق شده است.

در همین حال بسیاری از انجمن های مردم نهاد در کشورهای عربی خواستار جریمه شدن هتل ها و رستوران هایی شده اند که همواره دورریز غذا دارند؛ از سوی دیگر گروهی از جوانان در کشورهای مختلف از جمله عربستان به طراحی ظرف های مخصوصی دست زده اند که حجم کمتری غذا را در خود جای می دهد ولی به دلیل نوع طراحی خاص آن، مصرف کننده متوجه کم شدن حجم غذا نمی شود.

کشورهای عربی اگرچه در صدر دورریز جهانی غذا قرار دارند اما در عین حال مردم یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی که از چهار سال و نیم گذشته شاهد حملات ائتلاف سعودی به کشورشان بوده اند امروز با بزرگ ترین بحران غذایی جهان مواجهند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد مشکل قحطی در یمن به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل گشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала