خبر خوش برای کارکنان و بازنشستگان وزارت دفاع ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareسقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان در ایران تعیین شد
سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان در ایران تعیین شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که دغدغه‌ها در حوزه بودجه جاری در سال ۹۹ و حقوق و مزایای وزارت دفاع توسط دولت به‌طور کامل حل شده و ۲۵ درصد افزایش یافته که ۱۵ درصد مربوط به حقوق و مزایا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام نیوز ، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جزئیاتی از جلسه این کمیسیون، گفت: جلسه کمیسیون با حضور امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونین این وزارتخانه با هدف بررسی و ارزیابی بودجه حوزه دفاع کشور در بودجه سال 99 برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا امیرحاتمی گفت که "در مورد بودجه دفاعی بحث مفصلی در دولت صورت گرفته و بر این اساس جلسات خوبی برگزار شد، لذا بخشی از مشکلات حل شده است؛ در مجموع دغدغه‌ها در حوزه بودجه جاری و حقوق و مزایا توسط دولت به‌طور کامل حل شده و 25 درصد افزایش یافته که 15 درصد مربوط به حقوق و مزایا است".

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وزیر دفاع همچنین گفت که "در تقویت بنیه دفاعی، حدود هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که پیشنهاد شده از صندوق ارزی استفاده شود، در این صورت بودجه تقویت بنیه دفاعی تأمین خواهد شد".

نقوی‌حسینی با اشاره به دیگر اظهارات وزیر دفاع اضافه کرد: در بخش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح نیز با افزایش مناسبی موافقت شد.

وی اضافه کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت، "شرمنده بازنشستگان ایثارگر هستیم، زیرا مطالبات ایثارگری آنها هنوز پرداخت نشده است".

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در بخش تقویت توان تولید دفاعی به عنوان اولویت وزارت دفاع نیازمند حمایت هستیم؛ به نظر راه‌هایی وجود دارد که بتوان در شرایط فعلی از تمام توان حوزه دفاعی در جهت حتی افزایش درآمد دولت استفاده کرد.

نقوی‌حسینی اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز گزارشی از وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح ارائه کرد.

وی تصریح کرد: به گفته رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، در حوزه تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و پرداخت حقوق ایثارگری بازنشستگان نیازمند تقویت، حمایت و رفع کسری بودجه این حوزه توسط مجلس و کمیسیون امنیت هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به دیگر اظهارات رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، اظهار داشت: باید حدود 7 هزار میلیارد تومان کسری حوزه بازنشستگان جبران شود و این خواسته سازمان است؛ تأمین حوزه ایثارگری بازنشستگان ایثارگر به ویژه جانبازان که به شدت نیازمند نگهداری و رسیدگی هستند، راه‌های تأمین آنها نیز اشاره شده که امیدواریم مجلس به تأمین نیازهای مذکور کمک کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала