استونی کارمندان اسپوتنیک را تهدید کرد

© Sputnikاستونی کارمندان اسپوتنیک را تهدید کرد
استونی کارمندان اسپوتنیک را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات استونی کارمندان خبرگزاری اسپوتنیک استونی را تهدید به تعقیب قضایی می کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی خبرگزاری اسپوتنیک استونی، مقامات استونی تهدید کردند که اگر کارمندان این خبرگزاری تا 1 ژانویه 2020 دست از همکاری با خبرگزاری " Rossiya Segodnya" نکشند تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

قدردانی ویشینسکی از وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
قدردانی ویشینسکی از وزیر امور خارجه روسیه

 همانطور که در بیانیه مشخص شده است، روزنامه نگاران نامه هایی از اداره پلیس و مرزبانی استونی با تهدید مستقیم به دادرسی کیفری علیه آنها دریافت کردند. استونی این اقدام خود را با تحریم هایی که اتحادیه اروپا در مارس 2014 علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه وقایع اوکراین وضع کرده بود، توجیه کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: " می خواهیم یادآوری کنیم که Rossiya Segodnya در هیچ لیست تحریم های اتحادیه اروپا دیده نمی شود. ما اقدامات مقامات استونی را خودسرانه می دانیم و قصد داریم از سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای اروپا و یونسکو درخواست نظارت کنیم و خواستار ارزیابی صحیح در این مورد بی سابقه نقض آزادی و اقداماتی برای تضمین حق روزنامه نگاران در اجرای فعالیتهای حرفه ای آنها هستیم. "

لازم به ذکر است که در ماه های اخیر، کارمندان اسپوتنیک استونی بارها و بارها برای گفتگوهای "پیشگیرانه" به ارگان های امنیتی در کشور فراخوانده شده است، که در جریان آن از آنها خواسته شده بود که استعفا دهند.

کریل ویشینسکی، مدیر اجرایی روسیه امروز، گفت که وی در جلسه شورای حقوق بشر دوما که درحضور ریاست جمهوری در روز پنجشنبه برگزار می شود، موضوع تهدیدات برای کارمندان این آژانس خبری را مطرح خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала