جهرمی: تمامی روستاها به اینترنت تا پایان دولت متصل می شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جهرمی: تمامی روستاها به اینترنت تا پایان دولت متصل می شوند
جهرمی: تمامی روستاها به اینترنت تا پایان دولت متصل می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران گفت: وظیفه وزارت ارتباطات این است که تا پایان سال اجرای برنامه، 90 درصد روستاها به شبکه ارتباطی چون اینترنت متصل شوند که تاکنون 80 درصد آن محقق شده و تا پایان این دولت نیز 100 درصد روستاها از این سرویس‌ ها بهره‌ مند می‌ شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار، وزارت ارتباطات در سال 97 که کشور با رشد اقتصادی منفی 4.8 روبرو شد، به رشد اقتصادی مثبت 1.7 در حوزه ارتباطات دست یافت و در بخش فناوری اطلاعات نیز رشد اقتصادی مثبت 6.4 را تجربه کرد و سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات از 1.7 به 2.8 رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در زمان آغاز به کار دولت یازدهم تنها تعداد 300 هزار نفر پهن باند موبایل داشتند که این رقم در شرایط کنونی به 70 میلیون مشترک دارای پهن باند موبایل افزایش یافته است. همچنین 1242 شهر دارای 3G و 4G هستند و 80 درصد روستاها از امکانات اینترنت بهره‌ مند شده‌ اند.

آذری جهرمی تصریح کرد: وزارت ارتباطات 8 درصد بازار اقتصاد کشور را در اختیار داشته و 92 درصد به بخش خصوصی سپرده شده که 4 برابر بیشتر از دولت سرمایه گذاری زیرساختی انجام داده‌ اند. همچنین پهنای باند در این دولت از 640 گیگ به 1900 گیگ افزایش یافت. از سوی دیگر سرمایه‌ گذاری اینترنت خانگی پرسرعت که سرعت آن به 4 برابر افزایش یافته به 2 میلیون پورت رسیده است.

وی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را راهی برای مقابله با آثار ناشی از تحریم‌ها در برقراری ارتباط با دنیا دانست و افزود: بعد از اعمال تحریم‌ها، اپلیکیشن‌های ایرانی را از اپل خارج کردند و این در حالی است که 11 درصد جمعیت که اغلب از افراد متمول هستند، از این نوع گوشی ها استفاده می‌ کنند و از این طریق 45 درصد خرید دیجیتالی داشته‌ اند که بعد از خروج اپلیکیشن‌های ایرانی، 45 درصد بازار به دست آمده مختل شد.

وزیر ارتباطات افزود: ایران از نظر تعداد کاربر با برخورداری از 62 میلیون کاربر جایگاه 16 را در دنیا دارد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: تکلیف وزارت ارتباطات براساس ماده 67 قانون برنامه این است که تا پایان سال اجرای برنامه 90 درصد روستاها به شبکه ارتباطی متصل شوند که تاکنون 80 درصد آن محقق شده و تا پایان این دولت نیز 100 درصد روستاها از این سرویس‌ها بهره‌ مند خواهند شد.

وی یادآور شد: نقشه راه نسل 5 اینترنت ایجاد شده است، اما تا 5 سال آینده اقتصادی می‌ شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: نظام بانکی دچار خلأ امنیتی نشده است، ضمن اینکه در مورد ساماندهی دفاتر پیشخوان، مجلس باید در قانون بودجه آن را لحاظ کند تا بتوان آنها را در هم ادغام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала