تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت متالورژی ایران

© AFP 2023 / Nicholas Kamm وزارت خارجه آمریکا
 وزارت خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صادرکنندگان کک نفتی و الکترود گرافیتی به ایران، با خطر تحریم مواجه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت خارجه آمریکا، صادرکنندگان کک نفتی و الکترود گرافیتی به ایران، با خطر تحریم مواجه خواهند شد.

وزارت خارجه آمریکا با صدور اعلامیه‌ای دیگر خطاب به افراد حقیقی و حقوقی در سراسر جهان هشدار داد در صورتی‌که به فروش یا انتقال دو ماده لازم در فراوری فلز به ایران اقدام کنند، با تحریم این کشور روبه‌رو خواهند شد.

به گفته وزارت‌ امور خارجه آمریکا مواد مورد نظر در نهایت به انجام کارهای مخرب مقامات حکومتی ایران یاری خواهد ‌رساند.

فروشندگان یا صادرکنندگان کک نفتی و الکترود گرافیتی به ایران، باید از فروش این مواد به ایران خودداری ورزند، در غیراینصورت تحریم خواهند شد.کک نفتی، در اصل از پالایش نفت حاصل می‌شود، و در صنایع آلومینیوم، فولاد، ریخته‌گری و برخی دیگر صنایع کاربرد دارد. الکترود گرافیتی، از مواد اولیه اصلی در تولید فولاد است و در صنعت متالورژی کاربرد دارد.

فلز ایران نمی میرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
فلز ایران نمی میرد

بنا به گزارش رسانه های داخلی ایران، الکترود گرافیتی در سال گذشته ششمین کالای وارداتی به ایران بود. چین صادرکننده اصلی الکترود گرافیتی به ایران است. با این حال واردات این محصول به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

وزارت خارجه آمریکا نه تنها به فروشندگان این دو ماده، بلکه به شرکت‌ها یا افرادی که در انتقال آن به ایران شرکت داشته باشند مانند خطوط کشتی‌رانی، صاحبان این خطوط و بنادری که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند، هشدار داده است.

به گفته واشنگتن درآمدی که ایران از تولید و فروش فلزات بدست می‌آورد ممکن است در برنامه‌های مربوط به تولید جنگ‌افزار اتمی، کارزار خشونت در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی مورد استفاده قرار بگیرد.

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала