چند درصد از پناهندگان جهان ایرانی هستند؟

© AFP 2023 / Francois Lo Prestiچند درصد از پناهندگان جهان ایرانی هستند؟
چند درصد از پناهندگان جهان ایرانی هستند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گزارش‌های سازمان ملل، شهروندان سوریه و افغانستان بزرگ‌ترین گروه پناهندگان و پناهجویان جهان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه، 17 دسامبر 2019، اولین نشست جهانی رسیدگی به شرایط پناهجویان امروز در مرکز اروپایی سازمان ملل در ژنو سوئیس آغاز به کار کرده است.

در این نشست که در سطح وزرا برگزار می‌شود، قرار است دولت‌ها تعهدات و مشارکت‌های ویژه خود اعم از مالی و فنی را در راستای اهداف پیمان جهانی مطرح کنند تا برای حل مشکل میلیون‌ها پناهجو در جهان راه حلی یافت شود.

Город Тампере в Финляндии - اسپوتنیک ایران
گرویدن صدها مسلمان به مسیحیت برای دریافت پناهندگی فنلاند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است: " آمار کسانی که در سال گذشته به واسطه جنگ، درگیری و ترس از پیگرد در کشورهای مختلف جهان آواره یا پناهنده شده اند، از 70 میلیون نفر گذشت. این بالاترین آماری است که این نهاد در طول فعالیت خود ارائه داده است."

همچنین بر اساس ارزیابی های اخیر سازمان ملل متحد، برآورد می‌شود تعداد مهاجران بین‌المللی در سال 2019 به 272 میلیون نفر رسیده که 51 میلیون نفر نسبت به سال 2010 افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین برآوردهای سازمان ملل جمعیت مهاجران در جهان امروز برابر با 3.5 درصد جمعت جهان را تشکیل می‌دهند که این عدد در سال 2000 حدود 2.8 درصد بود.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، شهروندان سوریه و افغانستان بزرگ‌ترین گروه پناهندگان و پناهجویان جهان را تشکیل می‌دهند. در ایران نیز بیش از 2 میلیون نفر پناهنده‌ افغانستانی زندگی می‌کنند.

در آمار سازمان ملل، مهاجرت از ایران نیز قابل توجه است. بر این اساس تا سال 2018 میلادی، 130 هزار ایرانی در کشورهای مختلف جهان پناهنده شده‌اند. به گفته کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان 4 درصد از کل پناهجویان جهان ایرانی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала