احتمال استعفای پمپئو افزایش یافت

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoاحتمال استعفای پمپئو افزایش یافت
احتمال استعفای پمپئو افزایش یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه در ادامه گمانه‌ زنی‌ها برای احتمال استعفای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، نوشته او یک گام دیگر به نامزدی برای انتخابات آتی مجلس سنا نزدیک‌ تر شده است. 

چند هفته قبل‌ تر، مجله تایم گزارش داده بود پمپئو به سه نفر از اعضای ارشد حزب جمهوری‌ خواه گفته قصد دارد از سمتش استعفا کرده و برای انتخابات سال آینده سنا نامزد شود.

ساعاتی بعد از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش تایم را رد کرد و گفت که این گزارش کاملاً نادرست است.

اتهام پمپئو علیه ایران در خصوص حمله به پایگاه نظامی عراق - اسپوتنیک ایران
اتهام پمپئو علیه ایران در خصوص حمله به پایگاه نظامی در عراق

مجله فارین‌ پالیسی امروز نوشته سخنان چند نفر از اعضای ارشد حزب جمهوری‌ خواه و منابع نزدیک به پمپئو حاکی از این است که او قصد دارد برای انتخابات سنا نامزد شود، اگرچه هیچ تصمیمی در این خصوص اعلام نکرده است. 

این مجله نوشته اقدامات پمپئو هم این گمانه‌ زنی‌ها را تقویت می‌کند. او روز یکشنبه یک حساب شخصی در توئیتر ایجاد کرده است. یک منبع نزدیک به او گفته وزیر خارجه آمریکا قصد دارد در آینده نزدیک از این حساب شخصی استفاده کند. 

امروز هم خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: پمپئو با سناتور ضد ایرانی، تد کروز توافقاتی کرده و از او خواسته با انتصاب استفان بیگان به عنوان نفر دوم وزارت امور خارجه مخالفت نکند. 

 آسوشیتدپرس نوشته بود انتصاب بیگان از آن جهت برای دولت ترامپ مهم است که احتمال دارد پمپئو قصد شرکت در رقابت‌ های انتخاباتی مجلس سنا داشته باشد. 

از جمله دیگر شواهدی که گمانه‌ زنی‌ها در این خصوص را تقویت می‌ کند سفرهای مکرر پمپئو به ایالت کانزاس در پوشش انجام مأموریت‌ های دیپلماتیکش است. 

شبکه خبری "سی‌ان‌ان" هم اخیراً گزارش داده پمپئو در جریان سفرش به لندن برای شرکت در اجلاس ناتو دیداری با حامیان مالی حزب جمهوری‌ خواه داشته و به همین دلیل هم به شدت از سوی قانونگذاران آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفته است. 

پمپئو در دولتی که سمت‌ هایش چندان پایدار نبوده یکی از نزدیک‌ ترین و سرسخت‌ ترین معتمدان دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا محسوب می شود. 

ترامپ قبلاً گفته اگر احتمال واگذاری کرسی حزب جمهوری‌ خواه در انتخابات 2020 سنا باشد از نامزدی پمپئو در این انتخابات حمایت می‌کند. نتیجه یک نظرسنجی که وال‌ استریت‌ ژورنال انجام داده نشان می‌ دهد که احتمال از دست رفتن این کرسی به نفع دموکرات‌ها بالا است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала