واکنش پنتاگون به تهدیدهای رئیس جمهور ترکیه

© AP Photoواکنش پنتاگون به تهدیدهای رئیس جمهور ترکیه
واکنش پنتاگون به تهدیدهای رئیس جمهور ترکیه
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا به سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس حمهور ترکیه در خصوص احتمال بسته شدن پایگاه هوایی آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: پنتاگون تلاش می کند روابط خود با آنکارا را پس از اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره احتمال بسته شدن پایگاه های نظامی آمریکا در اینجیرلیک، حفظ کند.

اردوغان تهدید به بستن پایگاه های نظامی کرد - اسپوتنیک ایران
اردوغان تهدید به بستن پایگاه های نظامی آمریکا کرد

سخنگوی پنتاگون افزود: ما وضعیت نیروهای خود در ترکیه را به عنوان سمبل تعهد چند ساله به کار و کمک در دفاع از یک کشور متحد ناتو و شریک استراتژیک برای این کشور می بینیم.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد، پنتاگون تلاش می کند این روابط را حفظ کرده و ترکیه را ترغیب می کند در مورد سامانه موشکی S-400 در سوریه و سایر موارد اختلافات نظر، سازنده تر عمل کند.

وی همچنیم به نقش ترکیه در افغانستان، کوزوو و عراق اشاره کرد.

پیش از این رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود که آنكارا می تواند در پاسخ به تحریم های آمریكا، پایگاه های اینجیرلیک و كورجیک را به روی ارتش آمریكا ببندد.

اینجرلیک پایگاه هوایی نظامی آمریکا در شرق ترکیه است که در جنگ علیه داعش* مورد استفاده قرار گرفته و کوریجیک نیز ایستگاه راداری متعلق به پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در خاک ترکیه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала