هواپیماهای ایرانی با مشکل سوخت در پرواز های خارجی

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISممنوع شدن پروازهای «ماهان‌ایر» به ایتالیا
ممنوع شدن پروازهای «ماهان‌ایر» به ایتالیا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان هواپیمای کشوری ایران بیان داشت که مشکل سوخت رسانی برای هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های کشورهای اروپایی همچنان وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی عابد زاده در نشست خبری اطلاع داد: مشکل سوخت رسانی برای هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی همچنان وجود دارد اما سعی می‌کنیم با استفاده از روش‌هایی مانند سوخت رسانی در ترکیه این مشکل را برطرف کنیم. همچنین در حال تلاش و مذاکره هستیم تا این فشار را از روی شرکت‌های هواپیمای ایران برداریم یا به حداقل برسانیم.

این مقام خاطر نشان کرد: در زمینه تحریم‌های صورت گرفته برخی کشورهای اروپایی مکاتباتی با ما داشتند و اعلام کردند که ایجاد این محدودیت‌ها برای ایرلاین‌های ایرانی دلیل سیاسی دارد نه تکنیکی و فنی و در واقع آنها خودشان به این مسئله معترف شدند. همچنین اعتراض خود را به صورت کتبی و شفاهی به ایکائو و یکصد عضو آن اعلام کردیم و وزارت امور خارجه در این زمینه کمک بسیاری به ما کرده است اما ابرقدرت‌ها با استفاده از روابط خود کارشکنی می‌کنند و باعث می‌شود تا سازمان‌های مانند ایکائو نتواند از حقوق ما دفاع کنند.

عابد زاده در توضیح سوالی مربوط به این که آیا فعالیت‌های پهپادی در ایران بدون مجوز از سوی شما صورت می‌گیرد یا خیر گفت: در خصوص پهپادها باید گفت این صنعت و تکنولوژی نو در دنیا اثرگذاری خوبی داشته و با توجه به جدید بودن این مسئله در حال تدوین دستور العمل برای ساماندهی فعالیت پهپادها و ریزپرنده‌ها هستیم تا فعالیت آنها با نظارت سازمان هواپیمایی صورت گیرد اما هم اکنون بسیاری از مراکز و دستگاه‌ها چنین فعالیت‌های دارند که باید از سازمان مجوز دریافت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала