سفر پوتین به اسرائیل

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر سفر پوتین به اسرائیل
سفر پوتین به اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کرملین دمیتری پسکوف از اعلام مقدمات سفر ماه ژانویه 2020 رئیس‌ جمهور روسیه به اسرائیل و احتمال دیدار پوتین با دونالد ترامپ در این منطقه ابراز بی‌ اطلاعی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال احتمال دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه با دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا در اسرائیل گفت، که مقدمات سفر ماه ژانویه پوتین درحال انجام است، اما مسکو از سفر احتمالی ترامپ به اسرائیل در تاریخ همزمان با سفر رئیس‌ جمهور روسیه اطلاعی ندارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل - اسپوتنیک ایران
ایران، موضوع گفتگوی پوتین و نتانیاهو

پسکوف در این خصوص گفت: ما نمی‌ دانیم که آیا رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا آنجا خواهد بود یا خیر، اما در حال حاضر مقدمات سفر رئیس‌ جمهور روسیه درحال انجام است.

این سفر برای شرکت در مراسم‌ های مربوط به هلوکاست است که با شرکت مقام‌ های چندین کشور برگزار می‌شود. از این رو، این سفر، رسمی محسوب نمی‌شود.

ولادیمیر پوتین در دیدار 12 سپتامبر خود با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل از قصد خود برای سفر به اسرائیل در اوایل سال 2020 خبر داد.

علیرغم دیدار دوجانبه نتانیاهو و پوتین، در سوچی ظاهرا دستاوردی برای نخست وزیر اسرائیل نداشته است.

در این گزارش نوشته شده بود که نتانیاهو ابتدا از این دیدار خواسته‌ای کاملاً متفاوت داشت. او خواستار برگزاری دیدار سه‌ جانبه‌ای میان مشاوران امنیت داخلی روسیه، اسرائیل و آمریکا با حضور خودش، پوتین و ترامپ بود. این خواسته او به دلیل امتناع پوتین از همکاری ناکام ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала