خدمه نفتکش هندی در آب‌ های نیجریه ربوده شدند

© AFP 2023 / Roberto Schmidt خدمه نفتکش هندی در آب‌ های نیجریه ربوده شدند
خدمه نفتکش هندی در آب‌ های نیجریه ربوده شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امورخارجه هند روز دوشنبه با تأیید خبر ربوده شدن 20 نفر از خدمه یک نفتکش این کشور اعلام کرد که این افراد در سواحل نیجریه ربوده شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد، که هیات دیپلماتیک هند در آبوجا؛ پایتخت نیجریه، درحال پیگیری موضوع ربوده شدن این افراد با مقام‌ های نیجریه‌ ای و دیگر کشورهای آفریقایی مجاور هستند.

قطع شدن اینترنت در پی ناآرامی ها در هند - اسپوتنیک ایران
قطع شدن اینترنت در پی ناآرامی ها در هند

رویترز افزود، این کشتی با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌ کرد. هند به جزئیات بیشتر و شمار دقیق خدمه این کشتی، تابعیت خدمه و نام نفتکش هیچ اشاره‌ ای نکرده است.

14 آذرماه ماه سال جاری نیز، دزدان دریایی 19 خدمه هندی و ترکیه‌ ای سوپر نفتکش یونانی به نام نِیو کانستلیشن را در نزدیکی آب‌ های نیجریه ربوده بودند.

این نفتکش که با پرچم هنگ کنگ فعالیت می‌ کند، از ظرفیت حمل 2 میلیون بشکه نفت برخوردار است و در مالکیت شرکت کشتیرانی یونانی "ناویوس تانکرز" قرار دارد.

چندی پیش نیز، سفارت روسیه در آبوجا اعلام کرد که دزدان دریایی هفت ملوان روس و اوکراینی را در سواحل نیجریه ربوده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل در ماه‌های اخیر نسبت به افزایش دزدی دریایی و آدم‌ ربایی در خلیج گینه بویژه در نزدیکی کشور نیجریه هشدار داده‌اند.

این منطقه در سال‌های اخیر، با حملات دزدان دریایی معروف شده است. براساس اعلام سازمان بین‌المللی دریانوردی، از ژانویه تا سپتامبر 2019 (دی 97 تا شهریور 98)، حدود 20 درصد از حملات در آب‌ های نیجریه از سوی دزدان دریایی انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала