برخی از نمایندگان مجلس ایران برای معافیت پزشکان از مالیات اقدام می کنند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / برخی از نمایندگان مجلس ایران برای معافیت پزشکان از مالیات اقدام می کنند
برخی از نمایندگان مجلس ایران برای معافیت پزشکان از مالیات اقدام می کنند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از پزشکان ایرانی قصد دارند با همراهی نمایندگان پزشک مجلس، این صنف را از پرداخت مالیات پلکانی معاف کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یکی از چالش‌های بزرگ دولت ایران برای بودجه سال 99 تأمین منابع آن از طریق افزایش درآمدهای غیر نفتی همچون بستن منافذ فرار مالیاتی و تعریف پایه‌های مالیاتی مغفول می باشد. در لایحه بودجه ای که دولت ایران به مجلس این کشور ارائه کرده است، بر اخذ مالیات پلکانی از کارانه پزشکان تاکید شده، اما شواهد حاکی از افزایش فشار پزشکان از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای مستثنی کردن آنها از قانون پرداخت مالیات پلکانی بر کارانه‌ها است.

در این راستا در یکی از جلسات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حاضران در جلسه که شامل اعضای این کمیسیون، نمایندگان وزارت بهداشت و نمایندگی سازمان نظام پزشکی بودند با بیان اینکه تعیین پایه‌های مالیاتی برای پزشکان ظالمانه است خواستار لغو اعمال مالیات پلکانی بر کارانه پزشکان شدند. در همین زمینه، نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ناعادلانه خواندن این روش اخذ مالیات، از آن به عنوان گرهی یاد کرد که به ناحق بر حلقوم جامعه پزشکی افتاده است و باید به کمک هم آن را باز نمود.

پراید سوار ها بیش از مازراتی سوار ها مالیات می دهند  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پراید سوار ها بیش از مازراتی سوار ها مالیات می دهند

حاضران در این جلسه همچنین به بررسی راهکارهایی برای رفع این به اصطلاح تبعیض پرداختند تا با تصویب معافیت مالیاتی برای پزشکان، این قشر را از پرداخت مالیات پلکانی معاف کنند. در حالی رقم فرار مالیاتی پزشکان، نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که مجموع مالیات حاصل از حقوق کارمندان دولت 12 هزار میلیارد تومان است. 

مالیات‌ستانی پلکانی از کارانه پزشکان بر این اساس است که مالیات آن‌ها نیز مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته به صورت پلکانی و بر اساس میزان درآمد محاسبه شود تا کم درآمدها سهم کمتری از درآمد خود و پردرآمدها سهم بیشری را به عنوان مالیات به دولت بپردازند؛ بنابراین آن دسته از پزشکان که ادعا می‌کنند درآمد پایینی دارند اصولاً نباید با اخذ مالیات پلکانی مخالفتی داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала