ایران در لیست سیاه FATF، شایعه یا واقعیت؟

© Photo / FATFایران در لیست سیاه FATF، شایعه یا واقعیت؟
ایران در لیست سیاه FATF، شایعه یا واقعیت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخى رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ایران به لیست سیاه کارگروه اقدام مالی بازگشته است.

به گزارش اسپوتنیک، برخى رسانه‌ها به استناد ویکی‌پدیا مدعی شده‌اند که ایران به لیست سیاه کارگروه اقدام مالی بازگشته است. این در حالی است که نشست بعدی این کارگروه بهمن ماه برگزار می‌شود.

تا کنون در بودجه یک ریال برای کمک به کشور های دیگر وجود نداشتهFATF  ایران را در مشت خود می خواهد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تا کنون در بودجه یک ریال برای کمک به کشور های دیگر وجود نداشته FATF ایران را در مشت خود می خواهد

خبرگزاری فارس در گزارشی پخش شایعه قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF را توسط "برخی دلالان و سودجویان" با هدف ایجاد تشنج در بازار ارز دانست.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی قرار گرفت که از سال ۲۰۰۹ به طور رسمی در بیانیه‌های این گروه اعلام و مقررات اقدام‌های متقابل علیه تهران وضع شد. از سال ۲۰۱۶ ایران در وضعیت تعلیق از "اعمال اقدامات تقابلی" قرار گرفته است و از نظر استانداردهای نظارتی و کنترلی در هر سه زمینه پولشویی، جرایم سازمان یافته و حمایت مالی تروریسم در فضای خاکستری به سر می برد.

گروه ویژه اقدام مالی میزان پیشرفت کشورهای عضو در زمینه پیاده‌سازی توصیه‌های این گروه را رصد می‌کند. بر اساس همین رصد و نظارت گروه کاری اقدام مالی کشورها را به سه دسته تقسیم کرده است. یک دسته کشورهایی هستند که از نظر این گروه کاملاً بر توصیه‌های این گروه منطبق بوده و آنها را اجرا کرده‌اند. گروه دوم کشورهایی هستند که در حال پیشرفت و تطبیق با استانداردهای مشخص شده هستند. دسته سوم کشورهایی هستند که همکاری با این گروه نداشتند و لذا از نظر گروه کشورهای دارای خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم هستند. این دسته خود به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته کشورهایی که علیه آنها "اقدام متقابل" انجام نمی‌شود. دسته دیگر آنهایی هستند که علاوه بر بودن در لیست سیاه علیه‌شان اقدام متقابل نیز صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала