در توکیو خواستار آن شدند که تمام جزایر کوریل بخشی از ژاپن اعلام شوند

© Sputnik / Yuri Kaver /  مراجعه به بانک تصاویر در توکیو خواستار آن شدند که تمام جزایر کوریل بخشی از ژاپن اعلام شوند
در توکیو خواستار آن شدند که تمام جزایر کوریل بخشی از ژاپن اعلام شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس حزب کمونیست ژاپن معتقد است که توکیو باید در مذاکرات با مسکو همه جزایر مجمع الجزایر کوریل را قلمرو ژاپن اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس حزب کمونیست ژاپن، کازوئو شی معتقد است که توکیو باید در تمام مذاکرات با مسکو همه جزایر مجمع الجزایر کوریل را قلمرو ژاپن اعلام کند. به عقیده وی، به این ترتیب ژاپن قادر خواهد بود به بازگشت جزایر کوریل جنوبی دست یابد.

Виды России. Курильские острова - اسپوتنیک ایران
توکیو خبر تغییر موضع خود را در مذاکرات درباره مالکیت جزایر کوریل تکذیب کرد

وی گفت: " در مذاکرات ژاپن و روسیه درباره موضوع قلمرو سرزمینی، روسیه ایده نخست وزیر شینزو آبه برای انتقال این دو جزیره را رد کرد. در نتیجه، ژاپن در عمل انجام شده قرار گرفت و با عقب نشینی از مواضع خود، بحث انتقال چهار جزیره را به آینده موکول کرد."

شی پیمان صلح سان فرانسیسکو را که پس از جنگ جهانی دوم منعقد شده و براساس آن ژاپن از ادعاهای مربوط به جزایر كوریل را صرف نظر کرده را را ناعادلانه خواند.

وی تاکید کرد: " لازم است این بی عدالتی را اصلاح کرده و پیمان صلحی را که درآن انصراف از جزایر Tishima (نام ژاپنی جزایر کوریل) به رسمیت شناخته شده را باطل اعلام کرد."

این سیاستمدار معتقد است که اگر مذاکرات از این موضع شروع شود که کل جزایر، از جمله بخش شمالی آن، قلمرو ژاپن است، این کشور قادر خواهد بود جزایر جنوبی کوریل را بازگرداند.

در ماه نوامبر، ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت كه مسكو و توكیو اختلافات اساسی در انعقاد معاهده صلح دارند كه این امر پیشرفت روند مذاكرات را پیچیده می كند.

همچنین در در ماه اوت، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت كه او امضای پیمان صلح با ژاپن را در وضعیت بن بست نمی بیند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала