اردوغان تهدید به بستن پایگاه های نظامی آمریکا کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان تهدید به بستن پایگاه های نظامی کرد
اردوغان تهدید به بستن پایگاه های نظامی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان اظهار داشت كه آنكارا می تواند در پاسخ به تحریم های آمریكا پایگاه های اینجیرلیک و كورجیک را به روی ارتش آمریكا ببندد.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه هوایی اینجیرلیک در استان آدانا در جنوب ترکیه توسط نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. ارتش ایستگاه راداری هشدار اولیه حمله موشکی را ارائه می دهد، این ایستگاه در منطقه کورگیگ در استان مالاتیا در جنوب شرقی ترکیه مستقر شده و بخشی از سیستم دفاع موشکی ناتو در اروپا محسوب می شود.

درخواست ترکیه برای خرید سامانه آمریکایی پاتریوت - اسپوتنیک ایران
درخواست ترکیه برای خرید سامانه پاتریوت

اردوغان در مصاحبه با شبکه هابر ترک گفت: برای هر دو طرف بسیار مهم است که ایالات متحده اقدامی را انجام ندهد که بعدا نتوان آنرا اصلاح کرد. البته ترکیه به هرگونه تحریم آمریکا پاسخ می دهد. ما می نشینیم و تصمیم می گیریم. در صورت لزوم، ما هر دو پایگاه اینجیرلیک و کورگیک را می بندیم.

در سال 2019 روسیه قرارداد 4 سیستم پدافند هوایی S-400 به ارزش 2.5 میلیارد دلار برای تأمین امنیت ترکیه را انجام داد. این توافق نامه همچنین گزینه ای برای مجموعه سیستم دیگری است.

محموله های S-400 باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد. واشنگتن خواستار انصراف از این معامله و جابجایی با سیستم های پاتریوت آمریكایی شد و تهدید كرد كه فروش آخرین جنگنده های اف -35 به ترکیه را به تعویق انداخته و یا حتی به تعلیق خواهد انداخت و همچنین مجازات هایی را وضع كرد. آنکارا از امتیاز دادن خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала