دو برابر شدن نرخ رشد تولید موشک های جدید در آمریکا برای بالگردها و پهپاد ها

© AFP 2023 / Leila Gorchevدو برابر شدن نرخ رشد تولید موشک های جدید در آمریکا برای بالگردها و پهپاد ها
دو برابر شدن نرخ رشد تولید موشک های جدید در آمریکا برای بالگردها و پهپاد ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا با شرکت دفاعی لاکهید مارتین قراردادی را امضا کرد که دو برابر شدن نرخ رشد تولید موشک های جدید هدایت شونده هوا به زمین JAGM (Joint Air-to-Ground Missile) را در نظر می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا ضمن اعلام این مطلب گفته می شود هزینه قرارداد اولیه شرکت لاکهید مارتین به منظور افزایش نرخ تولید ماهانه موشک های JAGM از 50 به 100فروند ، به میزان  15.54 میلیون دلار افزایش یافت. در نظر است کار برای نوسازی خط تولید این شرکت در شهر اورلاندو تا 30 مارس 2022 به پایان برسد. "

در ژوئن سال 2018 اعلام شد که موشک  JAGM آزمایشات دو ساله را با موفقیت پشت سر گذاشت. این موشک به سیستم نوین نشانه گیری خودکار مجهز شد که از لیزر نیمه فعال با حسگر های راداری میلی متری تشکیل شده است. آنها به موشک JAGM کمک می کنند با موفقیت اهداف ثابت و متحرک در روی زمین و دریا را مورد اصابت قرار دهند.

در 11 دسامبر ، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت كه مسكو از افزایش حضور نظامی ناتو در مجاورت مرزهای  فدراسیون روسیه و بلاروس نگران است. به گفته لاوروف ، این امر می تواند به نظامی سازی اروپا منجر شود.

در 10 دسامبر ، لاوروف به دنبال گفتگو با مایک  پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا ، پیشنهاد كرد كه ایالات متحده پیمان استارت نو را تمدید كند. به گفته وی ، دو قدرت هسته ای بزرگ - آمریكا و روسیه – به این شکل "افكار عمومی جهانی" را آرام  کرده و قادر خواهند بود از به وجود آمدن خلاء در روند کنترل تسلیحات جلوگیری نمایند.

مدت اعتبار پیمان استارت نو که آخرین پیمان معتبر بین روسیه و ایالات متحده است،  فوریه سال 2021 به پایان می رسد.

پیمان استارت نو در سال 2010 بین دمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت امریکا و روسیه امضا شده و در 5 فوریه سال 2011 اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از 700 فروند بیشتر باشد. حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف 1550 تعیین شده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала