‏مخفی کردن پلاک خودرو و انتقاد شهروندان +ویدئو، عکس

© Photo / Raneko خودرو تسلا
خودرو تسلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به اینکه مخدوش کردن پلاک خودرو عواقب قانونی به دنبال دارد اما برخی از رانندگان اقدام به این کار می‌کنند و این موضوع با واکنش کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی کوتاه از مخفی کردن پلاک خودرو توسط برخی رانندگان در سطح شهر تهران در فضای مجازی منتشر می‌شود که رانندگانی با استفاده از پلاک تقلبی، چسباندن کاغذ، کارتن، گل، بالا زدن صندوق عقب خودرو، پوشاندن با پیژامه و یا به روش‌های مختلف همچون هل دادن جهت ورود به محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد قانون‌گریزی می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by یزد امروز (@yazd_emrooz) on

این کاربران با انتقاد شدید از این اقدام آن را روشی معمول برای قانون‌گریزی در ایران عنوان می‌کنند که برخی از رانندگان در صورت نیاز به سرعت دست به کار می‌شوند و با هر وسیله‌ای یا به هر نحوی پلاک خود را مخدوش می‌کنند. گروهی از کاربران عقیده دارند مردم یک کشور ویترین و نشان‌دهنده مسئولین آن کشور هستند؛ در جامعه ایران دزدی، اختلاس، چپاول بیت‌المال و بی‌تدبیری مسئولین آن چنان به چشم می‌خورد که مردم آن نیز همچون مسئولینش قانون‌گریز شده‌اند.

 

View this post on Instagram

A post shared by فانوس قزوین (@fanous.qazvin) on


رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز پیش‌تر در این باره گفت: «زنجیر انداختن، نصب طلق یا قاب‌های شیشه‌ای بر روی پلاک موتور یا ماشین هیچ فایده‌ای ندارد. چراکه دوربین‌های پلاک‌خوان دارای نرم‌افزاری هستند که می‌توانند عکس‌های متفاوتی از محیط و وسیله‌نقلیه متخلف در زاویه‌های مختلف بگیرند و بعد از تطبیق با پلاک‌های ثبت شده در سامانه، تخلفات افراد را به شماره تلفن صاحب خودرو اعلام کنند.»

View this post on Instagram

A post shared by آژانس خبری تبریزمن (@tabrizeman) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала