تعطیلی مؤسسات وابسته به مقتدا صدر در عراق

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تعطیلی مؤسسات وابسته به مقتدا صدر در عراق
تعطیلی مؤسسات وابسته به مقتدا صدر در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر "سید مقتدا صدر" رهبر جریان صدر بامداد شنبه اعلام کرد که تمام مؤسسات وابسته به این جریان به مدت یک سال بسته‌ می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پایگاه اینترنتی دفتر صدر با انتشار این بیانیه اعلام کرد که دفتر ویژه صدر، اداره مرقد شهید سید محمد صادق صدر و سرایا السلام از این مسأله مستثنی شده‌اند و همچنان فعالیت خواهند داشت.

دفتر صدر، علت بسته شدن این مؤسسات را ذکر نکرده است.

این اقدام ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که خودروی حامل فرزند "جعفر الموسوی" سخنگوی جریان صدر در یکی از محله‌های بغداد، پایتخت عراق هدف سوء قصد افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

در همین راستا، "صالح العراقی" از منابع رسانه‌ای نزدیک به مقتدا صدر رهبر این جریان ۱۶ آذرماه اعلام کرده بود، منطقه «الحنانه» اقامتگاه مقتدا در نجف اشرف هدف حمله پهپادهای ناشناس قرار گرفته است.

بر اساس گزارش هایی که رسانه‌های ایران منتشر کرده‌اند مقتدا صدر هم‌اکنون در این کشور به سر می‌برد.

اعتراض‌های ضد دولتی عراق در اوایل ماه اکتبر گذشته (مهر ماه) در پایتخت و برخی از شهرهای مذهبی شیعه‌نشین آغاز شد که بزرگترین تظاهرات از زمان سقوط صدام حسین در سال ۲۰۰۳ میلادی محسوب می‌شود. تظاهرکنندگان در عراق خواستار استعفای دولت ، مبارزه با فساد ، بیکاری و شرایط بهتر زندگی هستند. بخش هایی از تظاهرکنندگان همچنین نسبت به نفوذ ایران و نیروهای وابسته به ایران در ساختار تصمیم‌گیری در عراق اعتراض دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала