کمیته نمایندگان مجلس ایالات متحده بندهای استیضاح ترامپ را تصویب می کند

© Sputnik / Eva Marie Uzcategui /  مراجعه به بانک تصاویر کمیته نمایندگان مجلس ایالات متحده بندهای استیضاح ترامپ را تصویب می کند
کمیته نمایندگان مجلس ایالات متحده بندهای استیضاح ترامپ را تصویب می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر مجلس نمایندگان که در کنترل دموکرات ها قرار دارد به استیضاح ترامپ رای بدهد، پرونده به مجلس سنا خواهد رفت.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را تصویب کرد. این کمیته 2 بند تصویب‌شده برای استیضاح ترامپ را برای رأی‌گیری در صحن عمومی مجلس نمایندگان، به این مجلس فرستاد. 

ترامپ به سوءاستفاده از قدرت و مسدود سازی کار نمایندگان مجلس متهم شده است. رأی گیری بعدی باید هنگامی که همه اعضا نمایندگان حضور دارند برگزار شود که برای هفته آینده برنامه ریزی شده است.

اگر مجلس نمایندگان که در کنترل دموکرات ها قرار دارد به استیضاح ترامپ رای بدهد، پرونده به مجلس سنا خواهد رفت. برای محکوم کردن ترامپ و عزل وی از قدرت، به آرای دو سوم سناتورها احتیاج است، با این حال در حال حاضر اکثریت جمهوریخواهان قصد رای گیری علیه رئیس جمهور را ندارند. ترامپ از همکاری با تحقیقات مجلس دموکرات امتناع می ورزد اما ابراز امیدواری برای یک روند صحیح در مجلس سنا دارد.

یهودیان آمریکا: قانون جدید ترامپ وضعیت را بدتر می کند - اسپوتنیک ایران
یهودیان آمریکا: قانون جدید ترامپ وضعیت را بدتر می کند

دموکرات‌ها که توانستند سال گذشته و در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره اکثریت مجلس نمایندگان را از دست جمهوری‌خواهان درآورند، امیدوارند در انتخابات نوامبر 2020 حتی مجلس سنا را هم تصاحب کنند. برای این کار آنها علاوه بر حفظ کرسی‌های فعلی باید دست کم چهار کرسی را از جمهوری‌خواهان بگیرند تا به اکثریت 51 نفری از 100 کرسی سنا برسند.

به همین علت هم بسیاری از اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنا چگونگی برگزاری جلسات استیضاح و نتیجه پایانی آن را به سرنوشت خود در انتخابات آتی گره خورده می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала