سطح بالای آماده باش نظامی در طرابلس

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhyسطح بالای آماده باش نظامی در طرابلس
سطح بالای آماده باش نظامی در طرابلس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس در رابطه با تهدید مارشال خلیفه حفتر به آغاز نبرد سرنوشت ساز برای تسخیر این شهر بزرگ در سطح بالای آماده باش نظامی قرار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک ، این مطلب را فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرده است.

وی مارشال حفتر را به استفاده از تبلیغات برای "اعلام پیروزی های دروغین" متهم کرده و یادآور شد که این چهارمین بار از ماه آوریل امسال است که حفتر آغاز نیرد تعیین کننده برای تصرف طرابلس را اعلام می کند

طوری که شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده مارشال  خلیفه حفتر فرمانده "ارتش ملی لیبی" شامگاه پنج‌شنبه 12 دسامبر 2019 «آغاز جنگ سرنوشت‌ساز» برای  آزادسازی طرابلس پایتخت لیبی را اعلام کرد.

پس از اعلام آغاز عملیات بزرگ ارتش ملی لیبی برای آزادسازی طرابلس، نیروهای این ارتش از چندین محور به سوی پایتخت این کشور یورش بردند.

یادآور می شود که پس از سرنگونی و قتل معمر قذافی، رهبر لیبی در سال 2011 ، موجودیت این کشور به عنوان یک کشور متحد عملاً پایان یافته و لیبی به دو بخش تقسیم شده است. در حال حاضر در شرق این کشور پارلمان منتخب مردم حکومت می کند و غرب لیبی و شهر طرابلس تحت کنترل دولت وفاق ملی به رهبری فیض سراج است که مورد حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала