توافق تجاری آمریکا و چین در بخش اول

© AP Photo / Andrew Harnikتوافق تجاری آمریکا و چین در بخش اول
توافق تجاری آمریکا و چین در بخش اول  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات چین و آمریکا در بخش اول قرارداد تجاری بین دو کشور به توافق دست یافتند.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی چین، امروز جمعه گفت: آمریکا و چین در مورد بخش اول قرارداد تجاری که شامل 9 بند است، به توافق رسیده اند.

دیپلمات های چینی سرکنسولگری خود در آمریکا را ترک کردند - اسپوتنیک ایران
آمریکا و چین به توافق تجاری رسیدند

معاون وزیر بازرگانی چین افزود: آمریکا و چین بر اساس برابری و احترام متقابل در مورد بخش اول قرارداد تجاری به توافق رسیدند، این بخش شامل 9 بند، از جمله حفاظت مالکیت معنوی و حقوقی، انتقال فن آوری،کشاورزی و مواد غذایی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار پیامی در توئیتر این موضوع را تایید کرد. به گفته وی پکن با تغییرات در ساختار و خریدهای عمده محصولات کشاورزی آمریکا موافقت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد، 25 درصد تعرفه های گمرگی همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند، اما سایر تعرفه ها تا 7.5 درصد کاهش می یابند و مواردی که قرار بود از 15 دسامبر اجرایی شوند، لغو می شوند.

وی همچنین وعده داد که طرفین بلافاصله مذاکرات بخش دوم این توافق را آغاز کنند. ترامپ نوشت: ما منتظر انتخابات 2020 نخواهیم بود. این یک توافق عالی برای همه است.

مقامات چین نیز همانطور که  وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی این کشور اعلام کرد، تعرفه های گمرگی این کشور که قرار بود از تاریخ 15 دسامبر اجرا شوند را لغو کردند.

جنگ تجاری چین و آمریکا یکی از مسائل بسیار مهم اقتصاد جهانی است؛ زیرا این دو کشور، قوی‌ترین اقتصادهای جهان هستند و درگیری تجاری آن‌ها نه‌تنها در خود اقتصاد این کشورها تاثیر می‌گذارد، بلکه بر کل اقتصاد جهان و اقتصادی کشورهای دیگر هم اثر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала