تلاش آمریکا برای کشاندن کره جنوبی به رویارویی با ایران

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درستی شایعات رواج پیدا کرده از مدتها پیش درباره تلاش های امریکا برای کشاندن سئول به رویارویی با تهران بالاخره بطور مستند ثابت شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری و وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کردند آمریکا از سئول درخواست کرده به ائتلاف تشکیل شده برای گشت زنی در تنگه مهم و استراتژیک هرمز بپیوندد.

مقامات سئول گفتند فعلاً تصمیم نهایی خود در اینباره را نگرفته اند اما اعتراف کردند که بی اعتنایی به "درخواست مصرانه" متحد اصلی آنها برایشان دشوار است.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی ضمن بیان این مطلب اعلام کرد درخواست آمریکا در نشست اخیر کمیته اجرایی شورای امنیت ملی کره جنوبی بررسی شده است و افزود:" در این نشست گزینه ها و سناریوهای گوناگون در رابطه با شرکت احتمالی ما (در ائتلاف پیشنهادی آمریکا) مورد بررسی قرار گرفت".

کره جنوبی که دارای روابط عادی و کاری با ایران است و همچنین نمی خواهد مناسبات خود با آمریکا، شریک استراتژیک این کشور را خراب کند، در وضع دشواری قرار گرفته است. به این دلیل اکنون در سئول در جستجوی نوعی گزینه سازشی برای حل این مسئله هستند. طبق شایعات یکی از گزینه ها اعزام فقط یک افسر کره جنوبی به ستاد ائتلاف مورد نظر است تا سپس در صورت اصرار امریکا کشتی های جنگی و نظامیان کره جنوبی به منطقه فرستاده شوند.

دانمارک یک ناوچه به همراه صدها سرباز را به تنگه هرمز می فرستد - اسپوتنیک ایران
دانمارک یک ناوچه به همراه صدها سرباز را به تنگه هرمز می فرستد

یادآور می شود که در تاریخ 19 ژوئیه امسال ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گزارش داد كه نفتکش استنا ایمپرو كه در زیر پرچم انگلیس قایقرانی می كند، به دلیل نقض قوانین حمل و نقل بین المللی در تنگه هرمز توقیف شده است. لازم به ذکر است که توقیف این کشتی از سوی ایران پس از آن اتفاق افتاد كه مقامات جبل الطارق، در 4 ژوئیه نفتکش GRACE 1 را كه مظنون به ارسال نفت ایران به سوریه بود را به دلیل نقض تحریم های اتحادیه اروپا، توقیف كردند. درنهایت  هر دو نفتکش رفع توقیف شدند اما با این حال، ایالات متحده پس از توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز و رخ دادن حملاتی به نفتکش های دیگر در خلیج فارس که واشنگتن اعلام کرده تهران در آنها دست داشته، ، پیشنهاد تشکیل ائتلافی برای تامین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و خلیج فارس را مطرح کرده که تا به حال حدود ده کشور به ان پیوسته اند .

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала