رهبر حزب کارگر بریتانیا: درصورت پیروزی در انتخابات فلسطین را به رسمیت خواهم شناخت

© REUTERS / Peter Nichollsرهبر حزب کارگر بریتانیا: درصورت پیروزی در انتخابات فلسطین را به رسمیت خواهم شناخ
رهبر حزب کارگر بریتانیا: درصورت پیروزی در انتخابات فلسطین را به رسمیت خواهم شناخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر حزب کارگر و اصلی‌ترین رقیب حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر  ، جرمی کوربین در گفتگو با نشریه اسلامی «مسلم نیوز» گفت:‌ فلسطین باید به صورت کامل و دیپلماتیک شناسایی شود و این کاری است که ما به عنوان دولت انجام خواهیم داد. غیر از این نمی توان به صلح پایدار دست یافت.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال تحریم اسرائیل توسط دولت تحت امر او هم گفت که دولت حزب کارگر اجازه ورود محصولات سرزمین‌های اشغالی به بریتانیا را نخواهد داد و فروش اسلحه به اسرائیل را تحریم می‌کند. رهبر حزب کارگر با انتقاد از محاصره غزه و اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل تصریح کرد که سیاست اشغال‌گری باید پایان یابد.

کوربین پیشتر هم با صدور بیانیه ای شهرک سازی در کرانه باختری را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مانع رسیدن به صلح توصیف کرده بود.

«شورای عالی برنامه‌ریزی اداره مدنی» اسرائیل به‌تازگی ساخت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی را در کرانه باختری تأیید کرد که براین اساس، دستور ساخت غیرقانونی تعداد واحدها در سال ۲۰۱۹ به هشت هزار و ۳۳۷ واحد می‌رسد.

واشنگتن اقدام اسرائیل را با قوانین بین المللی سازگار توصیف کرده اما این موضع‌گیری واشنگتن و اقدام تل‌آویو با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.

انتخابات سراسری بریتانیا برای تعیین سرنوشت پارلمانی که قرار است آینده خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رقم بزند، از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала