مورالس به عنوان پناهنده وارد آرژانتین شد

© AFP 2023 / Claudio Cruzمورالس به عنوان پناهنده وارد آرژانتین شد
مورالس به عنوان پناهنده وارد آرژانتین شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اوایل همین ماه، مورالس پس از فروپاشی دولت خود در ماه نوامبر به دنبال انتخاباتی بحث برانگیز به مکزیک گریخت و در آنجا درخواست پناهندگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فیلیپه سولا وزیر امور خارجه آرژانتین اعلام کرد، که رئیس جمهور پیشین بولیوی به عنوان پناهنده وارد آرژانتین شد.

سولا به مجری TN آرژانتین گفت: مورالس به تازگی به ترمینال بین المللی فرودگاه بین المللی ازیزا در بوینس آیرس رسیده است و فکر می کنم او برای ماندن آمده است.

حمایت ارتش از جانشین رئیس جمهور فراری بولیوی - اسپوتنیک ایران
حمایت ارتش از جانشین رئیس جمهور فراری بولیوی

سولا افزود: مورالس پس از آنكه وزارت امور خارجه آرژانتین روز گذشته به آنها پناهندگی داد، به همراه آلوارو گارسیا لینرا معاون رئیس جمهور سابق بولیوی وارد كشور شدند. وی گفت که وزارت کشور آرژانتین وضعیت پناهندگان خود را طی چند ساعت آینده بررسی می کند.

هفته گذشته، مورالس در مکزیک پناهندگی دریافت کرد. پس از سقوط دولتش در ماه نوامبر در انتخابات ریاست جمهوری، در حالی که وی پیروزی در دوره چهارم را تضمین می کرد، اعتراضات گسترده ای بعد از اعلام نتایج انتخابات در بولیوی آغاز شد و وی به مکزیک گریخت.

نماینده مخالف ژینین آنز به عنوان رئیس جمهور موقت بولیوی منصوب شد، این در حالیست که مورالس اعتراضات را به کودتا نسبت داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала