شمخانی: 85٪ قربانیان در تهران توسط نیروهای غیر دولتی جان باختند

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد: بیش از 85٪ کسانی که در اعتراضات اخیر در تهران کشته شدند توسط نیروهای غیر دولتی کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد: بیش از 85٪ کسانی که در اعتراضات اخیر در تهران کشته شدند توسط نیروهای غیر دولتی کشته شدند.

خبرگزاری فارس به نقل از وی، گفت: بیش از 85 درصد از جانباختگان رخدادهای اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچیک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته اند و به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیر سازمانی کشته شده‌اند لذا اجرای پروژه کشته سازی از سوی معاندین در این منطقه قطعی است.

عفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند - اسپوتنیک ایران
عفو بین الملل: بیش از 200 نفر در اعتراضات اخیر ایران کشته شدند

به گفته شمخانی، یک توطئه مربوط به کشتار مردم در منطقه ای که توسط نیروهای معاند سازماندهی شده است صورت می گیرد.

در 15 نوامبر، دولت در ایران دستورالعمل افزایش قیمت بنزین را به 30 هزار ریال (حدود 0.2 دلار) در هر لیتر افزایش داد و به اجرا درآمد، که در واقع به معنای افزایش سه برابری هزینه سوخت است. پس از این تصمیم، اعتراضاتی در تعدادی از شهرهای ایران صورت گرفت که به درگیری با پلیس تبدیل شد. معترضین دفاتر بانک ها و پمپ بنزین ها را آتش زدند. شورش در صدها شهر مشاهده شد.

هنوز اطلاعات رسمی در مورد تعداد کشته شدگان ارائه نشده است. داده های رسانه های خارجی از چند ده تا چند صد نفر متفاوت است. در استان تهران، نیروهای امنیتی ایران بیش از 2 هزار نفر را بازداشت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала