اعلام زمان اجرای پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های کم آب ایران

© Flickr / Hamed Saberاعلام زمان اجرای پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های کم آب ایران
اعلام زمان اجرای پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های کم آب ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار اعلام کرد پروژه آبرسانی از دریای عمان به استان‌های کم آب ایران به زودی اجرایی و عملی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک ، رحمدل بامری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: پروژه انتقال آب دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان های شمالی و جنوبی با حضور معاونین وزرا و استانداران سه استان هفته آینده افتتاح می‌شود که به موقع اطلاع‌رسانی‌های آن انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه چابهار افزود: همچنین فرودگاه بین‌المللی چابهار نیز توسط وزیر راه حل کلنگ‌زنی شده و به همت قرارگاه خاتم الانبیا (زیر مجموعه سپاه پاسدارن ا انقلاب اسلامی ایران) کارهای ساختش به سرعت در حال انجام است.

وی گفت: این فرودگاه بالاخره به سرانجام رسید و در حوزه حاشیه‌نشینی به زودی اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد و تصمیم‌گیری‌های آن در حال انجام است؛ بلکه یک بار برای همیشه بتوانیم به مردمی که دچار مشکلات مختلفی هستند، هویت‌بخشی کنیم چرا کانون شهروندان جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرماندار چابهار ادامه داد: در بازارچه ریمدان نیز به زودی زیرساخت‌ها با سرعت تکمیل خواهد شد و هم اکنون نیز روزانه بالغ بر 120 کامیون و تریلی مربوط به حمل و نقل، صادرات و واردات از این مرز در حال عبور و مرور هستند.

یاداور می شود چند ماه پیش اعلام شد تفاهم نامه انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی ایران به منظور تأمین آب شرب و صنعت امضا شده و همچنین جزئیات تخصیص آب از دریای عمان به شرکت‌های آب منطقه‌ای این سه استان ابلاغ شد.

براساس مصوبه کمیته تخصیص وزارت نیرو 400 میلیون مترمکعب آب برای نمک‌زدایی و شیرین‌کردن در اختیار سه استان شرقی کشور قرار گرفته  تا با همکاری بخش خصوصی به این مناطق منتقل گردد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала