سنا تحریم ترکیه را تصویب کرد

CC0 / Pixabay / سنا تحریم ترکیه را تصویب کرد
سنا تحریم ترکیه را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعمال تحریم علیه ترکیه را به دلیل خرید سامانه اس- 400 از روسیه و عملیات نظامی در سوریه تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه یک بسته تحریمی علیه ترکیه و بخش مالی آن را در ارتباط با عملیات نظامی آنکارا در شمال شرقی سوریه و خرید پدافند هوایی اس-400 روسی تصویب کرد.

آمادگی ترکیه برای عملیاتی کردن اس 400 با وجود تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
آمادگی ترکیه برای عملیاتی کردن سامانه اس-400 با وجود تحریم های آمریکا

سناتور باب منندز، دموکرات ارشد در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: این مصوبه نشان می دهد که رفتار ترکیه غیرقابل قبول است.

اکنون این سند برای بررسی به صورت کامل به سنا، جایی که ممکن است اصلاحاتی در آن انجام داده شود، ارائه می‌شود. این در حالی است که لایحه مشابهی در اواخر ماه اکتبر توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شده بود.

این موضوع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا را موظف می‌كند که محدودیت‌هایی را برای افراد درگیر در عملیات نظامی در سوریه به ویژه در مقابل خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعمال كند. علاوه بر این، در این سند آمده است، دولت واشنگتن، طبق قانون قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها" موظف است محدودیت‌هایی را در رابطه با خرید اس-400 توسط آنکارا اعمال کند.

شایان ذکر است که  مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیشتر در بیانیه ای تهدید کرده بود: اگر آمریکا به دلیل اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس-400 تحریمی را علیه آنکارا اعمال کند، ترکیه نیز پایگاه هوایی اینجرلیک را تعطیل کرده و نظامیان امریکایی از ترکیه خارج می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала