مکرون: ایران باید دو فرانسوی بازداشت شده را آزاد کند

© AFP 2023 / Charles Platiauمکرون: ایران باید دو فرانسوی بازداشت شده را آزاد کند
مکرون: ایران باید دو فرانسوی بازداشت شده را آزاد کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون به ایران خواسته خود را برای آزادی دو شهروند فرانسوی بازداشت شده در ژوئن سال جاری یادآور شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون به ایران خواسته خود را برای آزادی دو شهروند فرانسوی بازداشت شده در ژوئن سال جاری یادآور شد. او پیام مربوطه را روز سه شنبه در صفحه توییتری خود منتشر کرد.

​وی در توئیترش نوشت: در این روز بین المللی حقوق بشر، من به فریبا عادلخواه و رولان مارشال، هموطنان بازداشت شده مان در ایران و به خانواده های آنها فکر می کنم. حبس آنها غیرقابل تحمل است. آنها باید بدون تاخیر آزاد شوند. من به رئیس جمهور روحانی گفته ام، اینجا این درخواست را تکرار می کنم.

کارمند موسسه مطالعات سیاسی پاریس، مارشال و یک انسان شناس، یک متخصص در اسلام، کارمند مرکز مطالعات بین المللی (CERI)، فریبا عادلخواه در ماه ژوئن توسط مقامات ایرانی بازداشت شد.

اطلاعات مربوط به بنیاد فرانسوی برای تجزیه و تحلیل جوامع سیاسی (Fasapo) توسط وزارت امور خارجه فرانسه تأیید شد. به گفته فیگارو، مارشال متخصص کشورهای ساحل و شاخ آفریقا است، او گاهی برای کانال خبری فرانسوی France-24 کار می کرده و گزارش هایی را برای این کانال تهیه می کرده است.

در همین زمان، این نشریه نوشت که وزارت امور خارجه ایران تقریباً به درخواست های ارسال شده توسط دیپلمات های فرانسوی در مورد بازداشت عادلخواه پاسخ نمی دهد و این را دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала