جهان برنامه ای برای مقابله با تغییرات اقلیمی دارد

© AFP 2023 / Jerry Lampenآیا 48 ساعت دیگر جهان دگرگون خواهد شد؟
آیا 48 ساعت دیگر جهان دگرگون خواهد شد؟   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نزدیک به 180 شرکت، با استخدام نزدیک به 6 میلیون نفر و دفاتر مرکزی در 36 کشور جهان، قصد خود را برای کاهش قابل توجه تولید گازهای گلخانه ای به منظور مبارزه با تغییرات آب و هوا اعلام کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این تصمیم در کنفرانس اقلیمی 2019، کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی در مادرید اعلام شد. گروه اول شرکت ها تصمیم مشابهی را در اجلاس آب و هوا در نیویورک در ماه سپتامبر اعلام کردند. سپس 87 شرکت، که سرمایه در بازار آنها 2.3 تریلیون یورو است و 4.2 میلیون نفر در آن کار می کنند، تعهداتی برای کمک به مبارزه با گرم شدن کره زمین اتخاذ کردند.

در چارچوب کمپین "جاه طلبی های کسب و کار برای 1.5 درجه سانتیگراد - تنها آینده ما"، 177 شرکت دیگر در کنفرانسی در مادرید قول دادند که مانع از افزایش دما تا اواخر قرن به بیش از 1.5 درجه در مقایسه با دوره پیش از تولید شوند و همچنین به انتشار دی اکسید کربن به میزان صفر حداکثر تا 2050 برسند.

5.7 میلیون نفر در 177 شرکت از 36 بخش (از جمله شانل، دکاتلون، کارلسبرگ، اروپکارکار، هنکل، ایبریا، زیمنس گیمزا، تسکو) مشغول به کار هستند، کل سرمایه در گردش در بازار آنها 2.8 تریلیون دلار است. تا به امروز، میزان کل انتشار سالانه گاز CO2 آنها معادل انتشار گاز سالانه فرانسه است.

فاجعه تغییرات اقلیمی شتاب گرفت - اسپوتنیک ایران
فاجعه تغییرات اقلیمی شتاب گرفت

گروهی از سرمایه گذاران که دارایی هایی به ارزش حدود 4 تریلیون دلار را اداره می کردند به این شرکت ها پیوسته اند و متعهد شدند تا سال 2050 اوراق سرمایه گذاری خود را در شرکت های منتشرکننده گازهای CO2 به صفر برسانند.

علاوه بر این، 50 شرکت دیگر در صنعت مد نیز اعلام کردند که سیاست آنها با هدف جلوگیری از رسیدن درجه حرارت 1.5 درجه سانتیگراد تا اواخر قرن در مقایسه با دوره پیش از صنعت است.

کنفرانس طرفین کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا از 2 تا 13 دسامبر در مادرید به ریاست شیلی برگزار می شود. نمایندگان تقریباً 200 کشور جهان در آن شرکت می کنند، حدود 30 هزار نفر که به این رویداد مطمئن هستند.

از جمله شرکت کنندگان در این نشست روسای ایالت ها و دولت ها، وزرا، بازرگانان، کارشناسان، نمایندگان سازمان های عمومی، فعالان محیط زیست هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала