تعدادی از سفرا مراسم نوبل در استکهلم را تحریم کردند

© AP Photo / Fernando Vergaraتعدادی از سفرا مراسم نوبل در استکهلم را تحریم کردند
تعدادی از سفرا مراسم نوبل در استکهلم را تحریم کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه: سفیران آلبانی ، ترکیه ، کرواسی و خود اعلامیه کوزوو جایزه نوبل ادبیات 2019 را به دلیل اهدای این جایزه به نویسنده اتریشی پیتر هاندکا تحریم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Dagens Nyheter، به طور سنتی، روسای کلیه سفارتخانه های واقع در استکهلم به این مراسم دعوت می شوند. دلیلی که سفیران از شرکت در این رویداد امتناع کردند این بود که هانکه در هنگام جنگ در قلمرو یوگسلاوی سابق از صرب ها حمایت کرده بود.

برنده جایزه صلح نوبل مشخص شد - اسپوتنیک ایران
برنده جایزه صلح نوبل مشخص شد

سفیر کرواسی در سوئد در مورد موضع خود به نقل از ریا نووستی توضیح داد: سیاست رئیس جمهور سابق صربستان اسلوبودان میلوشویچ، منجر به جنگ در منطقه یوگسلاوی سابق شد که باعث کشته شدن هزاران نفر و ادامه بی ثباتی در منطقه شد.

رئیس کمیته ادبیات نوبل تصریح کرد: این جایزه خارج از سیاست است و بدون در نظر گرفتن نظرات سیاسی این برنده جایزه دریافت می شود.

نمایشنامه نویس، نویسنده، شاعر و مقاله نویس اتریشی پیتر هاندکه در 6 دسامبر 1942 به دنیا آمد. او با رمان "ترس یازده دروازه بان" معروف شد، که بعدا توسط ویم وندرس فیلمبرداری شد. این کارگردان آلمانی چهار صحنه دیگر از فیلمنامه های هاندکه از جمله آسمان بالای برلین را فیلمبرداری کرد.

مراسم اهدای جوایز در روز درگذشت تاجر و مخترع سوئدی آلفرد نوبل (1833-1833) 10 دسامبر در استکهلم برگزار شد.

مبلغ هر یک از جوایز نوبل امسال 9 میلیون کرون سوئد معادل (بیش از 900 هزار دلار آمریکا) است.

اسپوتنیک پیش از این گزارش کرده بود که جایزه نوبل شیمی، به دلیل تولید باتری های لیتیوم یونی اهدا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала