کنترل حسابهای بانکی افراد درست است؟

© REUTERS / Raheb Homavandiکنترل حسابهای بانکی افراد درست است؟
کنترل حسابهای بانکی افراد درست است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توکلی: در حال حاضر بیکاری و در پی آن فقر در جامعه گسترش پیدا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کنترل گردش مالی حساب های بانکی یکی از اصلی‌ترین و بهترین راهکارهایی است که می‌توان برای شناخت افراد غنی و نیازمند به کار بست.

وی در ادامه گفت:« برخی مدعی می‌شوند که کنترل حساب های بانکی سرک کشیدن به زندگی خصوصی است. این اظهار نظر به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و محلی از اعراب ندارد.

این نکته مهم را نباید فراموش کرد که مقام مالیاتی، مقام قضایی و مسئولین کنترل پولشویی به لحاظ قانونی امکان بررسی حسابهای بانکی را دارند و این روند به هیچ عنوان سرک کشیدن به حساب افراد محسوب نمی‌شود.

واکنش الهام شیخی به شایعه فوتش بر اثر ابتلا به کرونا + فیلم - اسپوتنیک ایران
میزان یارانه های پنهان در اقتصاد ایران + جدول

شرایط به گونه‌ای است که مشکلات اقتصادی و نیازهای اقتصادی خانوداه‌ها تنوع زیادی پیدا کرده است. این امکان وجود دارد که سرپرست خانوار به دلیل مشکلات مالی یارانه دریافت شده را بازپس دهد و مبلغ یارانه را صرف امور غیر مرتبط با سلامت و تغذیه خانواده کند.

اگر هدف از پرداخت یارانه ها توجه به مصرف کالایی خاص باشد باید پرداخت یارانه به شکل بسته‌های کالا به مردم انجام شود. در چنین شرایطی پرداخت نقدینگی گزینه مناسبی نیست و اتفاقا امکان تورم را نیز تشدید می‌کند.

توکلی با تشریح شرایط فعلی جامعه ادامه داد: در حال حاضر بیکاری و در پی آن فقر در جامعه گسترش پیدا کرده است. زمانی که فقر و بیکاری در جامعه گسترش پیدا می‌کند، دولتها موظف به حفظ کرامت انسانی مردم هستند. بد نیست در ایران نیز کارت هوشمند غذا توزیع شود.

کوپن در سال 1930 در آمریکا به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه و گرسنگان وارد مقوله اقتصادی و اجتماعی جامعه شد. بیش از 47 میلیون نفر در ایالات متحده از کارت هوشمند غذا استفاده می کنند.مساجد نیز در ایران می توانند در توزیع کارت هوشمند غذا بازوی اجرایی باشند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала