ایران پشت حملات پیچیده در عراق

© AP Photo / Jim MacMillan, Fileایران پشت حملات پیچیده در عراق
ایران پشت حملات پیچیده در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا معتقد است که ایران در پشت یک سری حملات موشکی به اهدافی و مراکزی در عراق قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNN، در طی پنج هفته گذشته، نه حمله موشکی به اماکن عراقی که میزبان نیروهای آمریکایی هستند انجام شده است، آخرین حمله در روز دوشنبه انجام شد.

حمله موشکی به مقر نظامیان ایرانی در مرز سوریه و عراق - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی به مقر نظامیان ایرانی در مرز سوریه و عراق

وی گفت: ما این حوادث را جدی می گیریم، همانطور که شرکایمان در نیروهای امنیتی عراق در حال تحقیق در مورد این حوادث هستند. ما این مسئله را روشن کردیم که حمله به ایالات متحده، کارمندان ائتلاف و اماکن غیرقابل قبول است و ما این حق را برای دفاع از خود محفوظ می داریم.

شان رابرتسون سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق برای حمایت دولت از گروه تروریستی داعش حضور دارند.

در حمله اخیر در روز دوشنبه، چهار موشک به یک پایگاه آموزش نظامی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد برخورد کردند، جایی که سربازان آمریکایی پرسنل ضد تروریسم عراقی را آموزش می دهند. در این حمله هیچ یک از آمریکایی ها آسیبی ندیدند ولی شش نیروی امنیتی عراق نیز زخمی شدند.

پس از حملات، نیروهای عراقی منطقه را جستجو کردند و خودروی موشک انداز در منطقه نزدیک به پایگاه نظامی یافتند. حمله دیگری در روز پنجشنبه صورت گرفت که موشک ها در نزدیکی پایگاه هوایی بلد فرود آمدند.

دیوید شنکر دستیار وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه گفت: ما منتظر شواهد هستیم. من می گویم احتمال زیادی وجود دارد که ایران پشت این حملات باشد.

به گفته یکی از مقامات، نوع موشکها پیشرفته تر می شوند. حمله به فرودگاه و پایگاه هوایی اسد توسط موشک های 122 میلیمتری انجام شد که می توان از برد دورتر و از سیستم های پیچیده بداهه پرتاب کرد. قبلاً از نسخه موشک های 107 میلی متری استفاده شده بود که قدرت انفجاری کمتری داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала