سهم زنان در بودجه سال 99 افزایش می‌یابد

© Photo / Wikimedia Commons/Sonia Sevillaمعصومه ابتکار
معصومه ابتکار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بودجه خاص برای عدالت جنسیتی و کاهش عقب ماندگی ها در حوزه زنان و خانواده امسال رشد 36 درصدی داشته است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، معاون رییس جمهوری با اشاره به پیش بینی سهم زنان در بودجه سال آینده، اعلام نمود که زنان در بودجه همه دستگاه ها سهم دارند و این بودجه در یک دستگاه متمرکز نیست اما بودجه خاص برای عدالت جنسیتی و کاهش عقب ماندگی ها در حوزه زنان و خانواده امسال رشد 36 درصدی داشته است که یکی از بیشترین رشدها در بودجه سال 99 است.

وی افزود:«همچنین بودجه ای برای اجرای سند توسعه زنان در هر استان پیش بینی شده که نحوه توزیع آن اعلام خواهد شد.هر دستگاهی تکالیفی در این سند دارد و بودجه آن باید اختصاص داده شود.

روحانی: در بودجه 99 تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد بدون نفت ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
روحانی: در بودجه 99 تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد بدون نفت ادامه خواهد داشت

این سند به عدالت جنسیتی اختصاص دارد، به طور مثال در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل که در برخی نقاط کشور به ویژه در مناطق مرزی هنوز کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد و این مشکل در دختران سه تا چهار برابر بیش از پسران است که باید آموزش و پرورش توجه ویژه کند.

با این وجود هنوز عقب ماندگی‌هایی در حوزه بهداشت، بهداشت باروری، ورزش و اختصاص اماکن ورزشی برای زنان، توجه به پارکهای بانوان و توزیع عادلانه فضاهای ورزشی وجود دارد که این مسائل از جهت‌گیری‌های سند است.

آسیب‌های حوزه زنان همچون اعتیاد و کودک همسری، خشونت برعلیه زنان و مسائلی که حقوق زنان را نادیده میگیرد نیز در این سند دیده شده است.با توجه به ظرفیت بالای زنان در خوزستان، تصویب سند به ارتقای این حوزه کمک کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала