داورزنی: احتمال دارد تیم ملی والیبال ایران به جای روسیه به المپیک برود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / داورزنی: احتمال دارد تیم ملی والیبال ایران به جای روسیه به المپیک برود
داورزنی: احتمال دارد تیم ملی والیبال ایران به جای روسیه به المپیک برود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک نتوانست صعود کند و از راهیبابی به المپیک 2020 توکیو بازماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ایران در مورد شرط جایگزینی تیم‌ملی والیبال ایران به جای روسیه در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو گفت: ورزش روسیه تا 21 روز فرصت اعتراض دارد و اگر حکم قطعی شود و ورزشکاران و تیم‌ها با پرچم IOC شرکت نکنند، ایران جایگزین تیم ملی والیبال روسیه می‌شود، اما هنوز این مسئله قطعی نیست.

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک پس از روسیه در رده دوم ایستاد و از صعود مستقیم به المپیک 2020 توکیو بازماند، حال با توجه به اینکه ورزش روسیه از سوی آژانس ضددوپینگ به مدت برای چهار سال از حضور در تمامی رقابت‌های ورزشی از جمله رقابت‌های المپیک 2020 توکیو محروم شده، این سوال مطرح است که آیا تیم ملی والیبال ایران جایگزین روسیه در رقابت‌های المپیک پیش رو خواهد شد؟

گفتنی است ساعاتی آژانس ضددوپینگ محرومیت سنگینی برای ورزش روسیه اعمال و تمامی تیم‌های این کشور حق حضور در هیچ رقابت بین‌المللی را برای چهار سال ندارند و به این ترتیب روسیه در جام جهانی دوره بعد یعنی قطر و نیز المپیک تابستانی 2020 توکیو و المپیک زمستانی 2022 پکن غایب خواهد بود. آژانس جهانی ضددوپینگ، روسیه را متهم به تغییر اطلاعات این نهاد کرده است و به این ترتیب تا چهار سال تمامی ورزشکاران این کشور حق حضور در هیچ رقابتی را ندارند. خبرگزاری تاس نیز نوشت ورزشکاران این کشور زیر پرچم روسیه نمی‌توانند در المپیک توکیو رقابت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала