کنگره آمریکا ترامپ را به نقض سوگند ریاست جمهوری متهم کرد

© AFP 2023 / Olivier Doulieryکنگره آمریکا ترامپ را به نقض سوگند ریاست جمهوری متهم کرد
کنگره آمریکا ترامپ را به نقض سوگند ریاست جمهوری متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته قضایی کنگره ایالات متحده اعلام کرد که دونالد ترامپ سوگند ریاست جمهوری را نقض می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی کنگره آمریکا اعلام کرده که وی معتقد است رئیس جمهور، دونالد ترامپ سوگند ریاست جمهوری را در مورد اقدام خود در رابطه با اوکراین نقض کرده است.

ترامپ از احتمال دادن شهادت در تحقیقات استیضاح اش خبر داد - اسپوتنیک ایران
ترامپ از احتمال دادن شهادت در تحقیقات استیضاح اش خبر داد

نادلر در جلسه استماع  استیضاح در کنگره گفت: "ا گر رئیس جمهور منافع خود را بالاتر از منافع کشور قرار دهد، او به عهد خود خیانت می کند، عهدی که در هنگام قبول  مسئولیت قبول کرده است. مهم نیست که او به کدام حزب تعلق دارد و کدام دیدگاه های سیاسی را دارد. حتی اگر رئیس جمهور قصد ندارد سوگند خود را حفظ کند، من قصد دارم تعهد خود را انجام دهم."

وی از ترامپ به دلیل عدم حضور در جلسه دادرسی و عدم اعزام نمایندگان خود انتقاد كرد، اگرچه اظهار داشته بود كه چنین گزینه ای را در نظر می گیرد.

نادلر گفت: " پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفت كه در جلسه حاضر نشود. شاید او حرف خاصی برای دفاع از خود نداشته باشد. اما او نمی تواند بگوید كه اجازه شنیده شدن به او داده نشد."

وی همچنین وقایع را از منظر دموکرات ها تشریح کرد: " ترامپ خواستار ارائه خدمات سیاسی از طرف مقامات اوکراین ( تحقیق علیه مخالف سیاسی وی جو بایدن ) در ازای ارائه کمک های نظامی به کیف بود که قبلاً در کنگره تصویب شده بود."

احتمال می رود که دموکرات ها بتوانند تعدادی از اتهامات را به ترامپ وارد کنند، از جمله سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع در کار ارگان های قضایی و کنگره در برقراری عدالت. اگر مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها به استیضاح ترامپ رای دهند، پرونده به مجلس سنا خواهد رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала