جوان دیپورت شده ایرانی به آغوش خانواده بازگشت +عکس

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز قریب الوقوع تحقیقات مشترک افغانستان و ایران درباره حادثه مرزی
آغاز قریب الوقوع تحقیقات مشترک افغانستان و ایران درباره حادثه مرزی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اعلام کرد جوان ناشنوای ایرانی در این کشور شناسایی شد و جهت استرداد به خانواده در اختیار سرکنسولگری ایران در هرات قرار داده شد و به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش اسپوتنیک، دیپورت جوان ناشنوای ایرانی در پی اشتباه قاضی خرم‌آباد به افغانستان واکنش‌های بسیاری را در فضای حقیقی و مجازی به دنبال داشت.

حامد آس این جوان معلول ایلامی در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های به عمل آمده در شهر هرات افغانستان پیدا شد. او که با اسم «باباخان» در تاریخ ۹۸/۸/۲۸ به دلیل نداشتن مدارک هویتی و اشتباه قاضی خرم‌آباد به کشور افغانستان منتقل شده بود، در تاریخ ۹۸/۹/۱۴ در منطقه نیمروز افغانستان شناسایی و جهت استرداد به کشور ایران در اختیار سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات قرار گرفته است و به زودی با انجام مراحل قانونی وی وارد ایران می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by plusnews| سرگرمی و خبر (@plussnewss) on

سفارت ایران در کابل نیز در همین رابطه در حساب کاربری خود در توئیتر  نوشته است: «با پیگیری‌های به عمل آمده آقای حامد آس، جوان ناشنوای ایرانی به آغوش خانواده بازگشت.»

View this post on Instagram

A post shared by Ali D (@alid1335) on

کاربران بسیاری از پیدا شدن حامد آس ابراز خوشحالی می‌کنند و فضای مجازی و پیگیری‌های مردم را موثر در پیدا شدن این جوان ناشنوای ایلامی می‌دانند. این کاربران عنوان می‌کنند این جوان اختلال حواس نداشته و تنها دلیل خروج او از مرز ایران اشتباه قاضی خرم‌آباد و دیپورت او از کشور بوده است. برخی از کاربران نیز عقیده دارند باید کاملا جدی با قاضی این پرونده برخورد شود و ضمن اینکه دولت نیز موظف به پرداخت غرامت به جوان دیپورت شده و خانواده‌اش می‌باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала