آنچه باید درباره آنفلوانزا و راه‌های مقابله با آن بدانیم +عکس، ویدئو

© Fotolia / Photographee.euاعلام زمان ساخت واکسن اونیورسال ازهر نوع آنفولانزا
اعلام زمان ساخت واکسن اونیورسال ازهر نوع آنفولانزا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوع بیماری آنفلوانزا همزمان با فصل سرد سال امری طبیعی به شمار می‌رود اما خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به آن نقش مهمی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اینکه آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق می‌افتد و فصول سرد سال شرایط انتقال این ویروس را بیشتر فراهم می‌کند رعایت بهداشت فردی و عمومی می‌تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

رعایت نکات زیر در پیشگیری و مواجه با آنفلوانزا بسیار ضروری است: پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه یا عطسه، اجتناب از بغل کردن و دست دادن در هنگام روبرو شدن با آشنایان، اجتناب از تماس دست‌های آلوده با چشم‌ها، بینی و دهان، شست‌و‌شوی دست‌ها به صورت منظم با آب و مواد شوینده، دوری و حفظ فاصله از بیمار، استراحت کامل در صورت ابتلا به بیماری، انداختن دستمال‌های استفاده شده در سطل زباله، مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم بیماری.

View this post on Instagram

A post shared by خبرگزاری ایرنا (@irna_1313) on

از مهمترین تفاوت آنفلوانزا و سرماخوردگی می‌توان به سرعت عمل ویروس آنفلوانزا و شدت بیماری نسبت به سرماخوردگی اشاره کرد. که گاهی آنقدر علائم در فرد بیمار شدید و ناگهانی بروز می‌کند که فرد بیمار عنوان می‌کند تا ساعاتی قبل حالت عادی داشته اما به ناگهان ضعف عضلانی و سرفه‌های ناگهانی و گلودرد منجر به بستری شدن او شده است.

View this post on Instagram

A post shared by پايگاه خبرى گلونی‌ (@golvaninews) on

بنابراین در صورت مشاهده علائمی همچون تب و لرز، تبی که بیشتر از سه روز به طول بیانجامد، سرفه‌های شدید با همراه خلط غلیظ و بدبو و یا بد رنگ زرد یا سبز، درد شدید در ناحیه سینوزیت‌ها، گلو درد که بیش از ۴۸ ساعت به طول بیانجامد، مراجعه به پزشک ضروری است.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

بسیاری از کاربران ایرانی ضمن هشدار به هموطنان خود، این نوع آنفلوانزا را از بدترین نوع می‌دانند و عقیده دارند این ویروس از کربلا و عراق وارد ایران شده است. آنها خود‌مراقبتی را یکی موارد مهمی می‌دانند که می‌تواند در پیشگیری و مواجه با آنفلوانزا نقش بسزایی داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала