درخواست آمریکا برای دستگیری سردار سلیمانی در عراق

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader درخواست آمریکا برای دستگیری سردار سلیمانی در عراق
درخواست آمریکا برای دستگیری سردار سلیمانی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه از مقامات کشور عراق خواست که سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را دستگیر کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام نیوز، دیوید شنکر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، در ادامه سیاست های ایران ستیزانه واشنگتن در اظهاراتی، ایران را به نقض حاکمیت عراق متهم کرد و از دولت عراق خواست فرمانده سپاه قدس ایران را که بنا بر ادعای وی در آن کشور حضور دارد، بازداشت کند.

ادعای حضور سردار سلیمانی در مذکرات انتخاب نخست وزیر عراق  - اسپوتنیک ایران
ادعای حضور سردار سلیمانی در مذاکرات انتخاب نخست وزیر عراق

دستیار وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه العربیه اظهار داشت دولت عراق می تواند بنابر‌ قطعنامه شماره (1747) شورای امنیت سازمان ملل تصويب شده در سال 2012، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران را بازداشت کند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا این امکان را ندارد که در عراق دست به چنین کاری بزند، مدعی شد که دخالت سلیمانی در امور داخلی عراق و انتخاب نخست وزیر جدید این کشور، پذیرفتنی نیست.

شنکر روز جمعه در این مصاحبه اختصاصی گفت تحریم چهار تن از مسئولان عراقی متهم به فساد یا قتل تظاهرکنندگان، پیامی به دولت های عراق و ایران است. منظور وی قیس الخزعلی رهبری گروه عصائب اهل الحق و چند تن از رهبران این گروه مقاومت اسلامی عراق است که گروه های تروریستی، بویژه داعش از نام آن همواره در وحشت بسر می برند.

این در حالی است که یک رسانه فرانسوی چند روز پیش مدعی شد که فرمانده سپاه قدس و «محمد کوثرانی»، نمایندۀ حزب الله لبنان در امور عراق، در بغداد به سر می برند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала