وزیر دفاع آمریکا نا آرامی‌های اخیر در ایران را یک تحول خوب نامید

© AP Photo / Chuck Burtonوزیر دفاع آمریکا نا آرامی‌های اخیر در ایران را یک تحول خوب نامید
وزیر دفاع آمریکا نا آرامی‌های اخیر در ایران را یک تحول خوب نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جریان حضور در یک نهاد وابسته به رونالد ریگان ضمن تمجید از ناآرامی‌های اخیر در ایران، مواردی را نیز علیه مواضع منطقه‌ای ایران مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بخش مهمی از اظهاراتش را به صحبت علیه ایران و تکرار اتهام‌های آمریکایی‌ها درباره مواضع داخلی و خارجی این کشور اختصاص داد و با اشاره به تشکیل ائتلاف دریایی واشنگتن در خلیج فارس گفت: "ما برای ایجاد بازدارندگی در برابر تجاوزگری به تلاش‌هایمان برای افزودن شرکای بیشتر به "ساختار امنیت دریانوردی بین‌المللی" در تنگه هرمز ادامه می‌دهیم".

تاکید وی برای تقویت تلاش‌های واشنگتن به منظور افزودن تعداد بیشتری از کشورها به این ائتلاف دریایی در حالی مطرح شده که بنا بر گزارش رسانه‌های غربی، بعضی از متحدان مهم اروپایی آمریکا از قبیل فرانسه ضمن تاکید بر اینکه قصدی برای ملحق شدن به این ائتلاف ندارند، به دیگر کشورهای اروپایی توصیه کرده‌اند که به ائتلاف آمریکا ملحق نشوند. "ساختار امنیت دریانوردی بین‌المللی" نام ائتلاف به رهبری آمریکا است که این کشور برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز ایجاد کرده است.

وی همچنین ایران و کره شمالی را "رژیم‌های سرکش" توصیف کرد و گفت: "تهدیدهای رژیم‌های سرکش شامل برنامه سلاح‌های اتمی کره شمالی و تداوم تلاش‌های ایران برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه، ادامه دارد".

امیر حاتمی وزیر دفاع - اسپوتنیک ایران
وزیر دفاع ایران: اگر نیروهای آمریکا منطقه را ترک نکنند، با واکنش شدیدی روبرو خواهند شد

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا هیچ شک و نگرانی در ذهن شما در خصوص اعزام اعزام نظامیان (آمریکایی) به عربستان سعودی وجود دارد؟ پاسخ داد: «(عربستان سعودی) یک شریک بلندمدت ما در منطقه بوده است و ما منافع امنیتی مشترکی داریم اول از همه در قبال ایران (ما و سعودی‌ها منافع مشترک داریم). این موضوع مهم است که ما به متحدان و شرکایمان در منطقه اطمینان بدهیم که ما برای کمک به آنها برای حفظ نظم قانون محور و هنجارهای بین‌المللی، ضرورت بازدارندگی ایجاد کردن در برابر رفتار شرورانه ایران حضور داریم».

رئیس پنتاگون در بخشی از جواب خود به سوالی درباره احتمال اعزام نظامیان بیشتری آمریکایی به منطقه غرب آسیا برای مقابله با «تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی‌اش»، گفت که وزارت دفاع آمریکا شرایط را چه در خاورمیانه باشد و چه در شرق آسیا، کاملا زیر نظر دارد و در صورت ضرورت، تصمیم‌های لازم را برای اعزام نیرو و تجهیزات اتخاذ می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا در بخشی از سوال و جواب با مجری فاکس نیوز به ناآرامی‌های پس از افزایش بهای بنزین در ایران اشاره کرد و این ناآرامی‌ها را «یک تحول و اقدام خوب» خواند. اسپر با تمجید از مواضع دولت دونالد ترامپ علیه ایران ادعا کرد: "آنچه در ما این روزها در خیابان‌های ایران می‌بینیم حاکی از آن است که رژیم (ایران) در نتیجه کارزار فشار حداکثری ما، تحت فشار فزاینده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала