هدیه ای که آمریکایی ها به دانشمند ایرانی دادند

© Fotolia / Alan Crosthwaite هدیه ای که آمریکایی ها به دانشمند ایرانی دادند
هدیه ای که آمریکایی ها به دانشمند ایرانی دادند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاد ادبیات انگلیسی و شرق‌شناسی درباره آخرین برخورد آمریکایی ها با سلیمانی که به جرم دور زدن تحریم های آمریکا در این کشور در حبس بود نوشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یک استاد دانشگاه تهران در واکنش به بازگشت مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی که در آمریکا زندانی شده بود، توییتی منتشر کرد. 

سید محمد مرندی، استاد ادبیات انگلیسی و شرق‌شناسی در توییتی نوشت: استاد شهیر جهانی، دکتر سلیمانی هرگز محکوم نشد. همین‌طور هیچ یک از 5 بیمار او که در 14 ماهی که گروگان بود، جان خود را از دست ندادند.

وی ادامه داد: آمریکا به عنوان هدیه خداحافظی او را بیش از 12 ساعت با زنجیر و دستبند نگه داشت؛ از زمانی که از سلول زندان بیرون آمد تا زمانی که به ایران تحویل داده شد.

سلیمانی پس از تحمل حدود یک سال حبس در آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌های دولت واشنگتن علیه ایران، با سفر محمد جواد ظریف به زوریخ، آزاد و تحویل مقامات ایرانی شد. در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی "ژائو ونگ" شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала